معاون اقتصادی رییس جمهور
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: رشد اقتصادی کشور در یک سال گذشته دولت سیزدهم، نسبت به دوره‌های پیش، جهش قابل توجهی داشته، صادرات و فروش نفت افزایش یافته و مقاومت دولت‌هایی که با تحریم‌های آمریکا همراهی می‌کردند، نیز ضعیف‌تر شده است.
کد خبر: ۱۰۶۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 29 September 2022

محسن رضایی افزود: برای تولید داخلی برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری باز هم به نسبت ماه‌های پیش، رونق بیشتری داشته باشد.

وی با انتقاد از اینکه مدیریت اقتصاد کشور در گذشته به صورت پراکنده و جزیره‌ای بوده است، اظهار داشت: تا هنگامی که این مشکل وجود داشته باشد، منابع کشور با بهره‌وری پایین‌تر انجام می‌شود اما وقتی این جزیره‌ها به هم وصل شوند، بهره‌وری آن بیشتر و درآمد کشور نیز افزایش خواهد یافت.

معاون اقتصادی رییس جمهوری، نوآوری، خلاقیت، فناوری و دسترسی به روش‌های تولید جدید را از جمله مزیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان و اضافه کرد: این فناوری‌ها و خلاقیت‌ها هنگامی که وارد صنعت شوند، کالاهای ایرانی را نسبت به کالاهای خارجی رقابت‌پذیرتر می‌کند.

به گفته وی، کالاهای تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان هم در داخل، بازار کالای ایرانی را گسترش می‌دهد و هم به علت رقابت‌پذیری می‌توان به بازارهای جهانی صادر و منابع ارزی زیادی را وارد کشور کند.

رضایی، در خصوص روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورها، نیز توضیح داد: در گذشته، درهای اقتصادی بازی بود که متاسفانه استفاده نشد و درهای بسته‌ای نیز وجود داشت که با ناامیدی اقتصاد ایران را پشت این درها نگه داشتند.

وی بیان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران این است که از تمام درهایی که امروز به روی کشور گشوده شده چه از شرق، غرب، اروپا و منطقه آسیا استفاده کند، البته مطمئن هستیم که درهای بسته اقتصادی نیز به روی ایران باز خواهد شد و همچنین می‌کوشیم تا درهایی که با سیاست‌های استکباری اجازه نمی‌دهند به روی ایران باز شود، گشوده شوند.

معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از تمام درهایی که به روی اقتصاد باز باشد، بدون تردید بهره‌گیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه همراهی دنیا با تحریم‌های آمریکا همانند گذشته نیست، تصریح کرد: در این مدت به دلیل سیاست‌های اقتصادی دولت و تعامل با سایر کشور‌ها شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه آینده اقتصاد ایران روشن است، افزود: با عضویت در اتحادیه شانگ‌های مشتمل برکشور‌های قدرتمند اقتصادی و صنعتی فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی کشورمان شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار