تابناک: عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان، شکافی بین عمران شهر و فرهنگ شهروندی بوجود آمده است و ما نیز نسبت به این موضوع دلواپسیم.
کد خبر: ۱۰۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 07 October 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا نصر اصفهانی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره گل و گیاه، ماهی های زینتی و مشاغل خانگی افزود: به بخش سخت افزاری و کالبد شهر اصفهان، توجه ؛و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است اما باید اعتراف کرد که در بخش نرم افزاری غفلت شده و شکافی بین علم عمران و فرهنگ شهروندی بوجود آمده است.

وی تصریح کرد: با بررسی رفتار شهروندان متوجه می شویم که برای ارتقای فرهنگ شهروندی باید کارهای زیادی انجام دهیم.

عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به برخی رفتارهای ناهنجار اجتماعی در سطح شهر تصریح کرد: این رفتارها مورد اعتراض همه است اما اقدامات فرهنگی لازم برای تصحیح این نوع رفتارها و فرهنگ سازی در این زمینه انجام نمی شود.

وی بااشاره به اینکه اقدامات خوبی برای ارتقای فرهنگ ترافیک توسط کمیته شهروندی اصفهان انجام شده است، گفت: اما همچنان شاهد برخی از رفتارهای هنجارشکن از جمله استفاده ناصحیح از وسایل صوتی همچون بوق اتومبیل ها هستیم.

نصر اصفهانی با بیان اینکه ما باید در جهت ایجاد آرامش و آسایش شهروندان تلاش کنیم، برپایی نمایشگاههای گل و گیاه، ایجاد فضای سبز و تاسیس مجموعه های جذاب و پرطراوت را در برقراری آرامش شهر و ارتقای روحیه شهروندان مناسب دانست.

وی با بیان اینکه روزی در شهر اصفهان گل و گیاه امنیت نداشت، افزود: به همان میزان که برای کاشت گل و گیاه هزینه می کردیم به همان میزان نیز برای محصور کردن باغچه و محل کاشت گل ها هزینه می کردیم تا در امان باشند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود : آنقدر در این شهر گل کاشتیم تا این موضوع در شهر نهادینه شد و امروز در هر گوشه از این شهر میتوان گلهای زینتی و ارزشمند را مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری باید در زمینه اقدامات نرم افزاری و ارتقاء فرهنگ شهروندی تلاش کند گفت :در آینده شهروندان اصفهانی و افرادیکه به شهر اصفهان سفر می کنند علاوه بر اینکه از زیبائی های کالبدی اصفهان لذت می برند، از رفتارها، گفتارها و برنامه های نرم افزاری شهر اصفهان نیز لذت خواهند برد.

بیستمین جشنواره گل و گیاه، ماهی های زینتی و مشاغل خانگی روز سه شنبه در محل بازار گل و گیاه شهرداری اصفهان گشایش یافت.

علاقه مندان به گل و گیاه و ماهی های زینتی تا 24 مهرماه می توانند همه روزه از ساعت 8 الی 12 و 14 الی 21 از این نمایشگاه دیدن کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار