رئیس پلیس فتای استان اصفهان از افزایش گزارش‌های هک شدن صفحات افراد در اینستاگرام به علت استفاده از رمزهای عبور ساده و غیر ایمن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹ 15 November 2022

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: اخیراً شاهد گزارش‌های زیادی از هک شدن صفحات افراد در اینستاگرام هستیم که عامل اصلی آن انتخاب رمز‌های عبور ساده، همچون شماره تلفن همراه است.

او افزود: دارندگان صفحات اینستاگرام با انتخاب رمز عبور ساده و عدم توجه به تنظیمات امنیتی و فعال نکردن احراز هویت دو مرحله‌ای راه را برای نفوذ هکر‌ها به گوشی خود باز می‌کنند و به راحتی هک می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی تصریح کرد: مجرمان پس از دسترسی به حساب کاربری افراد در اینستاگرام، اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی با ذکر مبلغ و شماره کارت به تمامی دوستان و دنبال کننده‌های قربانی می‌کنند یا با بارگزاری تصاویر و محتوای نامناسب موجب هتک حیثت افراد می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی از تنظیمات امنیتی برخودار هستند، اما شاهد این هستیم که شهروندان به دلیل نا آگاهی و عدم توجه به تنظیمات امنیتی با هک شدن حساب‌های کاربری خود مواجه می‌شوند که لازم است برای مصون ماندن از این آسیب‌ها قبل از استفاده از هر پیام رسان یا شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تنظیمات امنیتی آن را انجام دهند و رمز‌هایی که در بستر اینستاگرام استفاده می‌کنند از حروف ارقام و علائم به صورت ترکیبی باشد و حتماً احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند.

او خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا نیز به صورت ۲۴ ساعته به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات شهروندان در فضای مجازی است و شهروندان می‌توانند از مطالب آموزشی این سایت استفاده کرده و در صورت مواجهه با هر گونه موارد مشکوک و مجرمانه آن را از طریق لینک سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری، با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار