رییس کل دادگستری استان اصفهان از صدور دستور ویژه قضایی برای شناسایی و دستگیری سریع عاملان شهادت نیروهای مدافع امنیت در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 17 November 2022

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله جعفری اعلام کرد: در جریان ناآرامی‌های اخیر تعدادی از نیروهای حافظ امنیت برای کنترل اوضاع به یکی از محله‌های اصفهان اعزام شدند که دو راکب موتورسوار مسلح با سوء استفاده از فضای اغتشاشات اقدام به تیراندازی کردند و با به شهادت رساندن ۲ نیروی حافظ امنیت و مجروح کردن هشت نفر دیگر متواری شدند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، یکی از مصدومان این حادثه تروریستی که در بیمارستان بستری بود بدلیل شدت جراحت و با وجود اقدامات درمانی به فیض شهادت نائل آمد و تعداد شهیدان این حادثه به سه نفر رسید.

رییس دستگاه قضایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از همان دقایق  اولیه حادثه با صدور دستورهای ویژه قضایی توسط دادستان مرکز استان، اقداماتی در راستای شناسایی و دستگیری ضاربان صورت گرفت و همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به حماسه ۲۵ آبان در اصفهان گفت: این تاریخ به روز حماسه و ایثار و به نام مردم اصفهان در تاریخ انقلاب به ثبت رسید و در این روز پیکر مطهر ۳۷۰ شهید روی دستان این مردم تشییع شد و عصر همان روز جمعیت کثیری به‌عنوان نیروهای بسیج مردمی از این شهر به سمت جبهه‌ها اعزام شدند.

وی تاکید کرد: دشمنان بدانند که این گونه اعمال تروریستی و کور، ذره ای از عشق و ارادت مردم اصفهان به این نظام مقدس کم نخواهد کرد بلکه باعث می‌شود که مردم بیش از پیش و استوارتر پای ارزش‌های والای این نظام بایستند.

رییس کل دادگستری استان اصفهان همچنین از صدور ۴۵۰ کیفرخواست مربوط به اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: تحقیقات ابتدایی ۴۵۰ پرونده مربوط به اغتشاشات با صدور کیفرخواست به پایان رسید و جهت رسیدگی و صدور حکم به دادگاه ارجاع داده شد که ۳۵ مورد از آن منجر به صدور حکم شده است.

حجت الاسلام جعفری بر تشدید مجازات‌ها و اعمال مجازات‌های تکمیلی برای عوامل اصلی و صحنه گردان‌های اغتشاشات تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار