روز گذشته سقوط دو مرد و یک زن از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه گزارش شد که در این حوادث دو نفر جان باختند.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ 19 November 2022

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر، گفت: ساعت ۶ و ۱۵ روز جمعه (۲۷ آبان ماه) پیرو تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی،  سقوط دو مرد حدود ۳۰ ساله از مسیرهای خطرناک و پرتگاهی کوه صفه گزارش شد. بلافاصله ۳ اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه شماره ۱۲ و ایستگاه شماره ۳  سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند که متاسفانه اشخاص به علت شدت ضربه سقوط در دم جان باخته بودند.  

وی افزود: پیکر بی جان این دو شخص با رعایت کلیه اصول ایمنی، استفاده از برانکار و ایجاد کارگاه‌های عملیاتی کار با طناب از ارتفاع به پایین منتقل و تحویل عوامل انتظامی شد و پایان عملیات نیز در ساعت ۱۱ اعلام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان گفت: همچنین در ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه روز جمعه پیرو تماس دیگری با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، سقوط ۳ متری خانمی حدود ۴۰ ساله در قسمت زیرین قله کوه صفه اعلام شد. بلافاصله چهارمین اکیپ تخصصی نجات در کوهستان از ایستگاه ۱۲ و ۱۳ به علت مشغول بودن ۳ اکیپ تخصصی در حادثه سقوط دیگر در قسمتی دیگر از کوه صفه به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این زن از ناحیه لگن شدیدا دچار آسیب دیدگی شده بود، گفت: با رعایت کلیه اصول ایمنی و با استفاده از برانکارد حمل از ارتفاع به محل امن منتقل و تحویل نیروهای امدادگر اورژانس داده شد. همچنین پایان این عملیات نیز در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه اعلام شد.

کاوه آهنگران در خاتمه به شهروندان توصیه کرد هرگز بدون آشنایی به فنون کوهنوردی و تجهیزات مناسب اقدام و از مسیر های فرعی و نا ایمن اقدام به صعود از کوه نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار