چالش درمان بیماری‌های ویروسی حل شد؛
یک شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت شیر غنی با آنتی‌بادی‌هایی شده که علاوه بر ایجاد ایمنی در برابر بیماری مثل کویید ۱۹، قادر به درمان بیماری مذکور نیز است. این شیر به صورت خوراکی مصرف می‌شود و هیچ عوارضی برای مصرف‌کنندگان ندارد.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 21 November 2022

شعار پیشگیری بهتر از درمان مدتهاست که توسط متخصصان مورد تاکید قرار گرفته است. معمولا روش‌های دارو درمانی بدون عوارض نیستند. این در حالی است که در برابر بیماری‌های ویروسی مثل کویید۱۹ نیز داروی خاصی برای درمان وجود نداشته و داروهای موجود تنها عوارض بیماری را کنترل می‌کند.
اکنون یک شرکت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان موفق به ساخت شیر غنی با آنتی‌بادی‌هایی شده که علاوه بر ایجاد ایمنی در برابر بیماری مثل کویید ۱۹، قادر به درمان بیماری مذکور نیز است. این شیر به صورت خوراکی مصرف می‌شود و هیچ عوارضی برای مصرف‌کنندگان ندارد.
حسن نیلی احمدآبادی مدیرعامل شرکت نوآوران واکسن زیتون اصفهان، در همین خصوص اظهار می‌کند: چند دهه سابقه تحقیق و تدریس در زمینه بیماری‌های ویروسی مشترک و فعالیت در آزمایشگاه مرجع اتحادیه اروپا، به ما این امکان را داد که محصولی برای افزایش ایمنی و درمان بخشی از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی تولید کنیم.
وی افزود: پس از آغاز پاندمی کرونا و در فروردین ۱۳۹۹ طرح تحقیقاتی به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر انتقال ایمنی غیرفعال از طریق آنتی بادی ارایه شد که علاوه بر مرجعیت علمی، دارای نوآوری علمی بود. در این روش پس از انجام مطالعات اولیه درباره دام‌های واجد شرایط، دام مناسب انتخاب می‌شود. در گام بعدی تلاش می شود سیستم ایمنی دام در مقابل آنتی‌ژن یا پاتوژن خاص مورد نظر تحریک شود. در نتیجه این اقدام، غلظت بسیار بالایی از آنتی‌بادی‌های سیستم ایمنی دام که در انسان هم قابلیت استفاده دارد را می‌توان در شیر و آغوز دام یافت.
مدیرعامل شرکت نوآوران واکسن زیتون اصفهان تصریح کرد: استفاده از این محصول در طول سیستم گوارش باعث غیرفعال شدن ویروس یا باکتری که آنتی بادی مورد نظر علیه آن تولید شده است، می‌شود. به دلیل نتایج مثبت آزمایش‌های این محصول، موفق به کسب مجوز تولید صنعتی از سازمان غذا و دارو شدیم. این شیر مقاوم در برابر آنتی‌ژن و پاتوژن، محصول کاملا جدیدی محسوب می‌شود.
نیلی احمدآبادی خاطرنشان کرد: این محصول به دلیل وجود آنتی بادی در درونش، خیلی سریع عمل و در افراد غیر مبتلا ایمنی مخاطی بالا ایجاد می‌کند؛ در افراد ناقل و مبتلا نیز میزان انتقال ویروس را به شدت کاهش می‌دهد.

این محصول برای افراد، کاملا امن و بدون هرگونه عوارضی است.

کسانی هم که عدم تحمل لاکتوز دارند می توانند به صورت جرعه جرعه مصرف کنند. فاز کارآزمایی بالینی یک، دو و سه این محصول زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام و موفق به کسب دو کد اخلاق و سه کد کارآزمایی بالینی شده است. نکته قابل توجه درباره این محصول این است که می‌تواند برای تولید آنتی‌بادی علیه هر پاتوژنی در دستگاه گوارش کار کند.

وی‌ ادامه داد: در حال حاضر تقاضای مختلفی از سمت کشورها برای این محصول وجود دارد که به دلیل زمان صدور مجوز تولید انبوه و اقدامات اداری، تاکنون موفق به صادرات آن نشدیم.
گفتنی است این شرکت در سال ۱۳۹۸ تاسیس و در سال 1399 در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار