مراسم تجلیل از شهرسازان برتر شهرداری اصفهان با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵ 22 November 2022

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در مراسم تجلیل از شهرسازان برتر شهرداری اصفهان، اظهار کرد: امروز به این بلوغ رسیده‌ایم که در انجام امور شهری باید یک زنجیره تکاملی شکل دهیم.

وی ادامه داد: اگر امروز کسی وارد عرصه خدمت‌رسانی مدیریت شهری شده است، قرار نیست نسبت به گذشتگان قدرناشناسی کند، در این راستا قصد داریم دست در دست یکدیگر آینده خوبی را برای شهر اصفهان رقم بزنیم.

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی اعلام شده، در سال ۱۹۰۰ میلادی کل جمعیت شهرنشینی دنیا ۲۰۰ میلیون نفر بود و در سال ۲۰۰۰ این رقم به ۳.۵ میلیارد نفر در جهان رسید.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار سازمان ملل متحد پیش‌بینی می‌شود جمعیت شهر نشینی تا سال ۲۱۰۰، هشت میلیارد نفر از جمعیت ۱۰ میلیاردی دنیا را شامل شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: جذابیت شهرها باعث می‌شود توسعه و گسترش شهرها و ساخت‌وسازها روز افزون اتفاق بیفتد، در این راستا برای ادامه زیست نیازمند تحول در زیرساخت‌ها و حرکت به سمت شهر هوشمند هستیم.

مهدویان اظهار کرد: در زمان مطرح شدن بحث شهر هوشمند، ابتدا تصور می‌شد که تمام ارکان زندگی انسان تحت مدیریت یک شخص سوم است و حس ناخوشایندی به انسان دست می‌دهد، اما با ادامه این حرکت و مسیر، یک حس آرامش بخش ناشی از ایجاد امنیت ایجاد می‌شود، چرا که گویی انسان در شهر هوشمند یک نفر حامی دائمی دارد که به فعالیت‌های او نظم می‌دهد، این حس می‌تواند در سیستم مدیریت هوشمند شهر نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فاصله زیادی بین شعار شهر هوشمند با واقعیت شهر هوشمند وجود دارد، گفت: در حال حاضر در بهترین حالت ما فقط یک شهر الکترونیکی داریم، اما امیدواریم با تلاش ارگان‌های مختلف در عرصه هوشمندسازی شهر و خدمات به واقعیت شهر هوشمند نزدیک شویم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: استمرار برگزاری سمینارهای تخصصی در حوزه ساخت‌وساز در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان یک مسیر ایده‌آل است تا بتوانیم ساختار شهرسازی خود را به سمت ساختار شهرسازی انسان گرا پیش ببریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار