مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه ایمن سازی معابر در کاهش تصادفات شهری موثر است، گفت: طرح ایمن‌سازی خیابان قدس در راستای ایمن‌سازی معابر و تأمین امنیت تردد شهروندان با اعتبار یک میلیارد ریال اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 21 November 2022

سیدسلمان قاضی‌عسگر، اظهار کرد: ایمن‌سازی معابر یکی از موضوعات حائز اهمیت در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است که در این راستا با بهره‌گیری و اجرای روش‌های مدرن می‌توان تصادفات درون‌شهری را کاهش داد.

وی افزود: طرح ایمن‌سازی خیابان قدس و دوربرگردان این خیابان نیز در راستای ایمن‌سازی معابر و تأمین امنیت تردد شهروندان با اعتبار یک میلیارد ریال اجرا شد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: با در نظر گرفتن نحوه تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده به‌منظور حفظ ایمنی و کاهش تصادفات، نصب بولارد، بشکه‌های ترافیکی، سرعت‌گیر، گل‌میخ طرح چدن و علائم ترافیکی در خیابان قدس انجام شده است.

وی نظارت مستمر در راستای کاهش ترافیک معابر اصلی و تسهیل در عبور و مرور دانش‌آموزان را از دیگر اقدامات حوزه ترافیک شهرداری دانست و ادامه داد: فراهم کردن محیطی آرام، بی‌دغدغه و توأم با امنیت برای تردد دانش‌آموزان از وظایف اصلی مدیریت شهری است.

قاضی‌عسگر با اشاره به مناسب‌سازی مدرسه شهید رضایی در خیابان عشوریون، خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان، مناسب‌سازی معبر منتهی به این مدرسه با اعتبار یک میلیارد ریال اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای فرهنگ ترافیک اظهار کرد: ایجاد پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با قوانین عبور و مرور عابران پیاده ویژه دانش‌آموزان می‌تواند نقطه آغازی برای آموزش نقش شهروندی باشد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اصلاح گذرهای عرضی این منطقه، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که می‌تواند در اجرای طرح‌های ترافیکی و کاهش میزان تصادفات درون‌شهری نقش مهمی ایفا کند، اجرای طرح‌های مربوط به اصلاح هندسی معابر و میادین است. اصلاح گذرگاه‌های عرضی علاوه بر ایجاد مسیرهای استاندارد و ایمن برای پیاده‌روی شهروندان موجب افزایش حضور افراد کم‌توان جسمی در جامعه می‌شود.

وی افزود: در این راستا اجرای کانال عرضی عابران پیاده در رفیوژهای کناری و میانی و مناسب‌سازی تردد معلولان و افراد کم‌توان با عرض استاندارد در خیابان‌های نبوی‌منش و بهشت اجرا شد.

قاضی‌عسگر روان‌سازی جریان‌های ترافیکی را یکی از مهم‌ترین روش‌های مؤثر در بهبود کیفیت زندگی شهری دانست و ادامه داد: اصلاح هندسی ورودی خیابان بهشت نیز انجام شده است؛ در این پروژه، جزیره ضلع غربی و راست‌گرد خیابان بهشت به خیابان آتشگاه، اصلاح و محل تعریض زیرسازی و آسفالت شد.

وی تصریح کرد: این عملیات با اعتبار یک میلیارد ریال به منظور ارتقای ایمن‌سازی معابر، کاهش حجم ترافیک، سهولت در تردد وسایل نقلیه و عابران پیاده اجرایی شد.

قاضی‌عسگر خاطرنشان کرد: طراحی و اصلاح هندسی صحیح تقاطع‌ها و معابر شهری، علاوه بر رفع گره‌های ترافیکی، دستیابی به اهدافی نظیر ساماندهی وضعیت عبور و مرور وسایل نقلیه، ارتقای ایمنی تردد عابران پیاده و تأمین رضایت شهروندان را نیز به دنبال دارد. ‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار