رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: تور بازدید از خانه تاریخی اژه‌ای‌ها در قالب رویداد سوم از برنامه «نیمرخ» با استقبال 2500 نفری اصفهان دوستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 10 November 2022

علیرضا مساح اظهار کرد: برنامه نیمرخ با هدف دیده شدن آثار تاریخی کمتر دیده شده اصفهان طراحی شده است. در این رویداد جاذبه‌های گردشگری و تاریخی شهر که تا کنون کمتر به آن‌ها توجه شده مورد بازدید قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به برگزاری تور بازدید از شاه‌نشین پل خواجو و کوشک باغ زرشک در اولین و دومین رویداد نیمرخ گفت: سومین رویداد نیمرخ به بازدید از خانه تاریخی اژه‌ای اختصاص یافت که دلیل این انتخاب تنوع در مکان‌هایی بود که در قالب رویداد نیمرخ از آن‌ها بازدید صورت می‌گیرد.
رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: خانه‌های تاریخی جزء مکان‌های کمتر دیده شده هستند و روایت‌های کمتری درباره آن‌ها موجود است بنابراین در این رویداد، خانه تاریخی اژه‌ای‌ها مورد بازدید علاقه‌مندان قرار گرفت.
وی ادامه داد: خانه تاریخی اژه‌ای در یکی از تاریخی‌ترین بخش‌های شهر اصفهان قرار دارد. این خانه در محدوده مسجد جامع اصفهان و در نزدیکی محلاتی مانند جویباره و دردشت واقع شده که آثاری از دوران‌های گوناگون تاریخی پیش از اسلام و پس از اسلام در این محدوده قرار دارد که بر اهمیت این خانه تاریخی می‌افزاید.
مساح با اشاره به استقبال خوب اصفهان دوستان از تور سوم رویداد نیمرخ گفت: خوشبختانه بازخورد بسیار خوبی از مخاطبان شرکت‌کننده در رویدادهای نیمرخ دریافت کرده‌ایم و میزان استقبال شهروندان و درخواست آنها برای تکرار این برنامه در برگه‌های نظرسنجی که در اختیار آنها قرار دادیم، موید این امر است.
وی با بیان اینکه خانه تاریخی اژه‌ای‌ها از یکم تا دهم آبان از ساعت ۱۵ تا ۲۲ میزبان علاقه‌مندان بود، خاطرنشان کرد: استقبال بسیار خوب علاقه مندان از تور سوم گردشگری رویداد نیمرخ ما را به ادامه برگزاری اینگونه رویدادها ترغیب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار