با برگزاری مراسمی در کتابخانه مرکزی از کتابخانه دیجیتال این کتابخانه، سایت و فروشگاه مرکزی و نمایشگاه دائمی کتاب انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، یادمان اهداکنندگان کتاب و مجموعه پادکست «مرور» رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 21 November 2022

در ادامه ویژه‌برنامه‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری به‌مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه مرکزی شاهد برگزاری چند رویداد و افتتاحیه بود تا خدمات این کتابخانه به شهروندان کامل‌تر از گذشته شود.

در نخستین گام از کتابخانه دیجیتال کتابخانه مرکزی با بیش از 7000 عنوان کتاب به نشانی dlim.ir رونمایی شد. هدف از راه‌اندازی این کتابخانه دسترس‌پذیرسازی منابع اطلاعاتی در هر زمان و مکان، ارتقاء فرهنگ مطالعه و تحقیق بین شهروندان، صرفه‌جویی در هزینه و زمان کاربران، استفاده از فرصت‌های آموزشی مادام‌العمر، دسترس‌پذیر ساختن منابع کمیاب و نایاب کتابخانه مرکزی، حفاظت از منابع آسیب‌پذیر نفیس و خطی، ایجاد ارتباط و همکاری بین جوامع دانشگاهی، پژوهشی و آموزشی  و اقدام به مدیریت، گردآوری، سازماندهی، پردازش و اشاعه منابع دیجیتال بوده است. گنجینه کتاب‌های نفیس، اسناد و نسخ خطی، پایگاه منابع عمومی، پایگاه منابع تخصصی و پایگاه روزنامه‌ها و نشریات قدیمی از جمله بخش‌های این پرتال است.

در بخش دیگری از این برنامه سایت و فروشگاه مرکزی و نمایشگاه دائمی کتاب انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در طبقه همکف کتابخانه مرکزی به بهره‌برداری رسید. در این نمایشگاه دائمی 750 کتاب که با موضوعات گوناگون از سوی این انتشارات به چاپ رسیده در معرض نمایش و فروش گذاشته شده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت bookisf.ir نیز از خدمات آن از جمله خرید آنلاین کتاب‌های انتشارات سازمان بهره ببرند.

همچنین مجموعه پادکست‌های «مرور» که با هدف معرفی مختصر و کوتاه کتاب‌های منتخب به علاقه‌مندان از سوی امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تولید شده در قالب DVD  منتشر و رونمایی شد. این پادکست‌ها که در 6 قسمت تولید شده در وب‌سایت «شنوتو» قابل دسترس است.

یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های این هفته نیز رونمایی از یادمان اهداکنندگان کتاب در ورودی کتابخانه مرکزی بود. بر این یادمان که به رنگ پرچم سه‌رنگ کشورمان است، نام هوشنگ الهام، غلامحسین آهنی، علیرضا کمالیان، ابوالقاسم عریضی، احمد انصاری‌پور، جلال رزمجو، ریحانه نیکبخت، امید نقوی و رضا افیونی نقش بسته که کتاب‌های ارزشمند آنها توسط خود یا خانواده‌های‌شان به کتابخانه مرکزی اهدا شده است. این الواح در آینده به نام سایر اهداکنندگان کتاب نیز مزین می‌شود تا مراجعه‌کنندگان به کتابخانه مرکزی در هنگام ورود با نام این خادمان فرهنگ اصفهان آشنا شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار