معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه توسعه سامانه مدیریت دانش در دستور کار شهرداری است، گفت: در این راستا مجموعه داده‌ها و اطلاعات در یک سیستم و سامانه به صورت یکپارچه در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱ 23 November 2022

سعید ابراهیمی اظهار کرد: توسعه سرمایه انسانی در زمینه‌های مختلف از جمله برنامه‌ریزی و بودجه، تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت، بلندمدت، بودجه‌ریزی سالیانه، حوزه آمار و اطلاعات فعالیت ویژه دارد.

وی افزود: در اداره کل سرمایه انسانی به حفظ، نگهداشت و جذب نیروی انسانی، توانمندسازی، رفاه کارکنان و جبران خدمات کارکنان پرداخته می‌شود و در اداره کل نوسازی و تحول اداری، فرایندها، نظام‌ها و سیستم‌های مدیریتی، بهبود سیستم‌ها، روش‌ها و نظام‌های تعالی دنبال می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: در حوزه پژوهش و خلاقیت فناوری اطلاعات، موضوعات پژوهشی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه خلاقیت و نوآوری، اصفهان شهر خلاق جهانی صنایع دستی و از این قبیل موارد در دست اقدام است؛ همچنین در حوزه مدیریت هماهنگی و امور مناطق و سازمان‌ها نیز موضوعات هماهنگی در دو لایه سطح و ستاد مورد پیگیری است.

وی در خصوص فعالیت‌های سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، تصریح کرد: این سازمان مباحث زیرساخت‌ها، شبکه، امنیت و حوزه مدیریت داده را در مجموعه شهرداری اصفهان تأمین و پشتیبانی می‌کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نیمه دوم سال به‌طور معمول مشغول تدوین بودجه هستیم، لذا از اواخر تیرماه امسال بررسی پروژه‌های بودجه ۱۴۰۲ را آغاز کرده‌ایم و پیش‌جلسات بررسی سبد پروژه‌های مناطق را دست اقدام داریم که بخشی از آن برگزار شده است و بخش دیگر نیز در هفته پیش‌رو مطرح می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵، افزود: این برنامه با تمام معاونت‌ها، سازمان‌ها، مناطق و ذی‌نفعان مختلف شهری اصفهان مورد بازنگری قرار می‌گیرد که امیدواریم خروجی‌ها مشخص شود و جامعه کلان فرایندها در شهرداری پیاده‌سازی شود؛ این برنامه در معاونت‌های خدمات شهری و ترافیک با جزئیات دنبال می‌شود، همچنین نقشه راه اصفهان هوشمند و موارد دیگر در حال پیگیری است.

وی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه پژوهش، ادامه داد: مطالعات و پژوهش‌های مورد نیاز از جمله مباحث تکمیلی مطالعات جامع حمل‌ونقل در حال انجام است و در سایر حوزه‌ها از جمله زلزله و آب‌های سطحی پروژه‌های پژوهشی فعالی را در دست داریم.

ابراهیمی گفت: از دیگر بخش‌هایی که کارهای تکمیلی روی آن در حال انجام است توسعه سامانه مدیریت دانش است که در این حوزه نیز مجموعه داده‌ها و اطلاعات در یک سیستم و سامانه به صورت یکپارچه در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد.

وی گفت: بحث دیگر حوزه خلاقیت و نوآوری شامل برگزاری ایده‌کاپ‌های تخصصی، ایده‌بذر و ایده‌گپ زیرمجموعه ایده‌کاپ‌ها در حوزه شهروندی است که استفاده از ظرفیت طبقه خلاق از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف در این عرصه را شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار