حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مصوبه امسال صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در کشور است.
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵ 22 November 2022

مدیر توسعه و منابع صندوق حمایت از صنایع پیشرفته (صحا) امروز در آیین افتتاح نمایندگی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در اصفهان گفت: تسهیلات این صندوق با میانگین نرخ ترجیحی ۱۰ درصد (۵ تا ۱۵ درصد) اعطا می‌شود که کمتر از شورای پول و اعتبار است.

هادی ادیب با بیان اینکه سقف تسهیلات حمایتی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته برای هر شرکت، ۱۵ میلیارد تومان است، افزود: تاکنون تسهیلات صحا به صاحبان بیش از هزار و ۸۰۰ طرح در کشور پرداخت شده است.

وی گفت: درخواست‌هایی که در حوزه صنایع پیشرفته تعریف شده و در اسناد بالادستی هم مشخص شده در ۱۳ رشته در مقاطع مختلف در عرصه‌های تحقیق و توسعه، تجاری سازی، نمونه‌های صنعتی، خدمات آزمایشگاهی، تولید محدود، سرمایه در گردش، بازریابی، گرفتن استاندارد‌های مختلف مشمول حمایت و تسهیلات دریافت کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در این آیین گفت: در اصفهان به عنوان یک استان پیشران در صنایع پیشرفته، با افتتاح این دفتر، حمایت‌های بیشتر و بهتر مالی برای سرمایه گذاری و ضمانت‌ها را می‌تواند به شرکت‌های متقاضی داشته باشد.

امیر حسین کمیلی با بیان اینکه اولویت استان اصفهان تولید، صنعت و کارآفرینی دانش بنیان است افزود: سرعت و دقت در ارزیابی‌ها در عین تسهیل گری درخواست ما برای اعطای تسهیلات و دیگر حمایت‌ها ازشرکت‌های تولیدی، صنعتی و دانش بنیان از جمله در صنایع پیشرفته است.

اصفهان به عنوان دوازدهمین استان دفتر نمایندگی صحا در آن افتتاح شده است.

اصفهان در ۱۵ نوع صنعت از جمله صنایع سنگ تزیینی و ساختمانی، فولاد، نساجی، طلا، سیمان، قطعه سازی، آجر، نسوز، فرش دستباف و ماشینی، تولیدات لوازم خانگی، حمل و نقل، تولید دارو، صنایع معدنی و صنایع دستی دارای مزیت نسبی و رتبه برتر است.

از ابتدای دولت سیزدهم تا نیمه اول امسال، در مجموع ۱۱ هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان در بخش صنعت استان اصفهان سرمایه‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار