سرشماری دو روزه در پناهگاه حیات وحش خارو کوه بزرگی شهرستان‌های اردستان و نائین خبر از احتمال زیست پلنگ ایرانی می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳ 26 November 2022

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: سرشماری پاییزه در پناهگاه حیات وحش خارو کوه بزرگی شهرستان‌های اردستان و نائین در دو روز انجام شد که احتمال زیست پلنگ ایرانی در این مناطق وجود دارد.

حسین شواخی افزود: با توجه به اینکه در فصل جفت‌گیری این حیوان وحشی قرار داریم در تلاشیم تا مستندات حضور پلنگ ایرانی در مناطق حفاظت شده اردستان را به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه این سرشماری با حضور ۲۳ نفر در هفت اکیپ متشکل از کارشناسان محیط زیست، ماموران محیط بان، کوه نوردان و دوست داران محیط زیست انجام شد، افزود: با توجه به زمانی که برای سرشماری در اختیار بود، توانستیم حدود ۴۰ درصد از منطقه را سرشماری و بیش از ۴۵۰ راس از گونه‌های جبیر، قوچ و میش و کل و بز را به طور مستقیم مشاهده کنیم.

شواخی ادامه داد: پناهگاه حیات وحش خارو حدود ۳۲۶ هزار هکتار وسعت دارد و دارای انواع گونه‌های جبیر، کل و بز، قوچ و میش، زاغ بور، هوبره، کفتار، گرگ، کاراکال و گربه شنی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان گفت: صدور مجوزشکار در مناطق حفاظت شده توسط اداره کل محیط زیست صادر می‌شود، ولی در سال جاری هنوز این اجازه صادر نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار