بهره گیری از تجربیات ودانش و پژوهش داخلی در جیره غذایی، تولید بلدرچین به لحاظ کیفی، اندازه و وزن در استان اصفهان به بالاترین حد افزایش یافت.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 27 November 2022

مدیر عامل مجموعه کامل تولید تا توزیع بلدرچین دراستان با اشاره به واردات بلدرچین با وزن بین ۱۸۰ تا ۲۲۰ گرم از کانادا و ژاپن گفت: با تغییر در جیره غذایی این پرنده و با تحقیق وبهره گیری از دانش داخلی بدون وابستگی به خارج میزان وزن پرنده به بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ گرم افزایش یافت.

محسن عابدیان افزود: بومی سازی دانش تولید و پرورش این پرنده علاوه بر وزن، کیفیت آن را افزایش داد به گونه‌ای که هم اکنون نه تنها درایران که در جهان بلدرچین با وزن ۳۵۰ گرم تولید نمی‌شود و برخی تولید کنندگان خارجی برای استفاده ازدانش بومی ایران خواستار همکاری شدند.

وی گفت: با استفاده از این دانش ترکیبات جیره غذایی پرنده بیشترین بازدهی را روی ضریب تبدیل دارد.

این مجموعه تولیدی که در زمینه تولید مولد، جوجه کشی، پرورش، کشتار، بسته بندی وتوزیع و تولید دان پرنده فعالیت می‌کند با تولید ماهانه ۱۰۰ تن گوشت بلدرچین وتوریع آن در سرارسر کشور بزرگترین تولید کننده کشور است که ظرفیت بدست گرفتن بازار جهانی دارد.

فرایند تولید تاتوزیع بلدرچین دراین مجموعه که در شهر‌های اصفهان، گرگاب، گلپایگان و دهاقان فعال است صد درصد با بهره گیری از تجهیزات داخلی است و ۱۳۰ نفر بصورت مستقیم در آن فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار