مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از آزادسازی ۸۶ هکتار از اراضی دریاچه سد زاینده‌رود از دست مُتصرفان در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶ 27 November 2022

حسن ساسانی افزود: این امر با حکم قضایی، تشکیل جلسه‌های آگاه‌سازی با دهیارها و شوراهای روستاها، نمایندگان بهره‌برداران و کشاورزان و هماهنگی با دادستان و فرماندار شهرستان چادگان انجام گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شناسایی متُخلفان و مُتصرفان بستر دریاچه سد زاینده‌رود، از سال ۹۴ تاکنون ۶۷ فقره شکایت انجام و به رفع تصرف اراضی بستر دریاچه سد مُنجر شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به آزادسازی بالغ بر ۲۶۵ هکتار از اراضی دریاچه سد زاینده‌رود در سال‌های اخیر گفت: تخلفات در اراضی دریاچه این سد در مراجع قانونی پیگیری و روال قضایی آن سپری و ۱۵۰ هکتار بر اساس احکام قضایی و حدود ۱۱۵ هکتار نیز بدون اخذ حکم قضایی و از طریق پیگیری‌ واحد حفاظت مهندسان مشاور شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، به وضعیت سابق خود اعاده شده است.

ساسانی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز کشت اراضی تصرف شده از دریاچه سد با استفاده از پمپاژ غیرمجاز تامین می‌شد، تصریح کرد: با آزادسازی اراضی تملیکی سد و جلوگیری از انجام کشت مجدد در این محدوده، از برداشت سالانه ۳.۳ میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد در ۶ سال اخیر جلوگیری و صرفه‌جویی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ۳۳ پُمپ غیرمجاز نیز توقیف شد و ۳۴ هکتار از اراضی تصرف شده در روستای "پهنا" از توابع شهرستان بِن واقع در محدوده استان مجاور نیز آزادسازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار