مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اعلام اینکه دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در ورودی مهرماه امسال، ۲ هزار و ۱۱۶ دانشجو جذب کرد، گفت: از این تعداد هزار و ۵۸ نفر پسر و ۹۵۸ نفر دختر هستند.
کد خبر: ۱۰۷۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۱ 27 November 2022

علی اکبر کجباف باتوجه به اینکه دانشگاه فرهنگیان میراث‌دار مراکز و دانش‌سراهای تربیت معلم با قدمتی بیش از ۱۰۰ سال است، اظهار کرد: به راحتی می‌توان گفت امروز این دانشگاه قدیمی‌ترین دانشگاه معاصر کشور است. امروز به دنبال آن هستیم دانشگاه فرهنگیان را به دانشگاهی مرجع، تحول‌ساز، تمدن‌ساز و امیدآفرین تبدیل کنیم. 

وی با اعلام اینکه دانشگاه فرهنگیان جایی است که معلمان و مربیان تحول‌ساز و تمدن‌ساز را تربیت خواهد کرد، افزود:  امروز اگر دانشجو معلمی جذب می‌شود، چهار سال بعد وارد مدارس خواهد شد و تا ۳۰ سال بعد خدمت می‌کند. باید معلمان جریان‌ساز و گفتمان‌ساز تربیت کنیم. به همین علت دانشگاه فرهنگیان می‌خواهد جریان‌ساز باشد. 

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان درباره وضعیت جذب نیروی انسانی نیز توضیح داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در ورودی مهرماه امسال، ۲ هزار و ۱۱۶ نفر  دانشجو جذب کرد که از این تعداد هزار و ۵۸ نفر پسر و ۹۵۸ نفر دختر هستند. دانشجویان این دانشگاه در ۱۷ رشته آموزشی مقطع کارشناسی و دو رشته مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل می‌پردازند. 

وی ادامه داد: از کل دانشجویان جذب شده در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، بیشترین دانشجویان  یعنی حدود هزار و ۱۰۰ نفر مربوط به رشته آموزش ابتدایی در پسران و دختران هستند و مابقی در رشته‌های مختلف تقسیم می‌شوند. همچنین رشته آموزشی تربیت بدنی با ۵۰ نفر و کار و فناوری با ۲۵ نفر کمترین آمار جذب دانشجو را داشته‌اند. 

کجباف خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال از پذیرشی که در ورودی‌های ۱۴۰۱ داشتیم، توانستیم ۲۶۰ نفر دانشجو زیر رتبه هزار، ۵۰ نفر دانشجو زیر رتبه ۲۰۰ و ۹ نفر دانشجو زیر رتبه ۵۰ را بپذیریم. همچنین رتبه‌های تک رقمی ۵، ۷ و ۹ و رتبه اول المپیاد کشور، در دانشگاه فرهنگیان اصفهان پذیرفته شدند. 

وی در خصوص دانشجو معلمانی که همزمان با تحصیل در حال آموزش هستند، توضیح داد: با توجه به بحران کمبود معلم در دوره ابتدایی، ۷۵۶ معلم از بین دانشجو معلمان ترم ۷ ورودی سال ۹۸ به وزارت آموزش و پرورش معرفی شده‌اند و در حال حاضر همزمان با تحصیل در مدارس در حال آموزش هستند. 

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به نیروی انسانی و معلم نیاز دارد که تعدادی را به روش‌های موجود دیگر جذب می‌کند، گفت: ما آمادگی داریم برای آموزش همزمان با تدریس، کمک کنیم. 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار