رییس سازمان ورزش بسیج کشور گفت:راه اندازی ۱۰ هزار ایستگاه ورزش صبحگاهی و عصرگاهی در برنامه پنجساله هفتم بسیج در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۰۸۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 01 December 2022

سید فخرالدین میرافضل افزود: راه اندازی این ایستگاه ها نیاز به محل خاص برای ورزش ندارد اما مربیانی باید برای این امر تربیت شوند تا انگیزه لازم را در آحاد جامعه برای فعالیت های ورزشی ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بطور قطع در این راه به کمک سایر نهادها هم نیاز داریم و با استفاده از ظرفیت پایگاههای بسیج مستضعفان در سراسر کشور این کار را عملیاتی و نهادینه خواهد شد.

رییس سازمان ورزش بسیج کشور با بیان اینکه یکی از اهداف ما در حوزه ورزش همگانی، فعال کردن پایگاههای بسیج است، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ورزش و تحرک، یکی از ماموریت‌های ورزش بسیج در حوزه ورزش همگانی است و در زمان حاضر یکی از معضلات و دغدغه های امروز فقر حرکتی در جامعه است و در این زمینه فعال کردن ورزش های مختلف برای نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: بسیج با بیش از سه هزار مکان سرپوشیده ورزشی از این بستر و ظرفیت عظیم در سراسر کشور برخوردار است و می تواند این موضوع را در جامعه ترویج کند؛ ۱۰ ماموریت اصلی برای ورزش بسیج در فرمان اعتلای بسیج که توسط رهبر معظم انقلاب صادر شده، در نظر گرفته شده است و این ماموریتها در برنامه پنجساله هفتم بسیج مشخص شده است.

وی بیان کرد: سازمان ورزش بسیج برنامه های مختلفی در حوزه های مختلف ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و ورزش حرفه ای دارد و در این راستا از ظرفیت عظیم بسیج استفاده خواهیم کرد.

 

رییس سازمان ورزش بسیج کشور گفت: برنامه ریزی لازم برای تجهیز امکانات ورزشی کوچک از قبیل دارت، فوتبال دستی و تفنگ بادی و طناب ورزشی برای ۲۳ هزار پایگاه بسیج با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال تا یکسال آینده انجام می شود.

وی با بیان اینکه رشته های ورزشی از جمله فوتبال دستی، تنیس روی میز دارت که امکان برپایی آنها در این پایگاههای بسیج وجود دارد، افزود: مسابقات قهرمانی پایگاههای بسیج مساجد و محلات با این هدف برگزار شده تا این رشته های ورزشی فعال شوند.

سرهنگ میرافضل با بیان اینکه ورزشکاران حاضر در جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاههای بسیج مساجد و محلات کشور از سنین ۱۵ سال تا ۶۰ ساله هستند، ادامه داد: این جشنواره از هفته دفاع مقدس و در سطح حوزه های مقاومت بسیج شروع شده و منتخبان آنها در هفته تربیت بدنی در سطح نواحی مقاومت با هم رقابت کردند و در سیزدهم آبان نیز حدود ۵۰۰ نفر از منتخبان استانها برای این جشنواره معرفی شدند.

وی گفت: در حوزه قهرمانی هم بدنبال شناسایی نخبگان ورزشی هستیم و بدنبال این هستیم که بسیجیان ورزشکار را در رشته های مختلف ورزشی شناسایی کنیم و این افراد را در باشگاههای مقاومت بکارگیری کنیم.

رییس سازمان ورزش بسیج کشور اضافه کرد: یک باشگاه مقاومت بسیج در کشور داریم و به تبع آن ۳۱ باشگاه مقاومت استانی در مراکز استانها وجود دارد و بیش از ۵۰۰ باشگاه مقاومت ناحیه ای باید راه اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سند اعتلای بسیج موظفیم که با راه اندازی باشگاهها در سطح نواحی، ورزشکاران حرفه ای و توانمند را شناسایی کنیم و با برگزاری لیگ های ورزشی استانی در رشته های هدف بر اساس آمایش سرزمین و بر اساس استعدادهای موجود برگزار خواهد شد و منتخب این لیگ های ورزشی در باشگاه مقاومت مرکز بصورت حرفه ای در ورزش کشور فعالیت خواهند کرد.

میرافضل اظهار داشت: شناسنامه الکترونیک ورزشی بسیجیان تا پایان برنامه پنجساله ایجاد خواهد شد و فعالیت‌های این ورزشکاران و برگزاری دوره های آموزشی و مربیگری و داوری آنها در این شناسنامه ثبت خواهد شد و قابل گزارش‌گیری است.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی گردان های بسیج از نظر جسمانی و بر اساس ماموریت های آنها، از ماموریت سازمان ورزش بسیج است گفت: گردان های رزمی مختلف بیت المقدس، امام علی(ع)، امام حسین(ع) و کوثر در بسیج وجود دارد که باید از نظر جسمانی آماده سازی شوند تا بتوانند ماموریت خود را بدرستی انجام دهند.

رییس سازمان ورزش بسیج کشور اظهار داشت: در سالجاری چندین برنامه کوهنوردی و همایش اقتدار در این راستا برای رزمی کاران ذوالفقار سازماندهی شده در این گردانها برگزار شده است و همایش اقتدار گردانهای کوثر را نیز در ایام ولادت حضرت زهرا (س) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و با برنامه هایی که در ورزش بسیج تدوین شده در آینده شاهد معرفی ورزشکاران بسیجی به جامعه برای افتخار آفرینی بیشتر خواهیم بود.

سرهنگ دوم پاسدار روح اله معظم، مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی پایگاههای بسیج مساجد و محلات کشور به میزبانی اصفهان در قالب پنج رشته ورزشی دارت، شنا، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز و فوتبال دستی با حضور ۶۵۰ ورزشکار و حدود ۱۰۰ نفر از عوامل فنی و اجرایی از بیش از ۲۸ استان در حال برگزاری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار