امام جمعه موقت اصفهان؛
امام جمعه موقت اصفهان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بگونه ای تنظیم شده که به روز، جامع و مورد رضایت امام زمان( عج) است.
کد خبر: ۱۰۸۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 02 December 2022

حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی اصفهان، به دوازدهم آذرماه روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اشاره و بیان کرد: فرایند و نحوه تنظیم قانون اساسی کشور با مشارکت و همفکری بزرگان، علما، دانشمندان و متفکران به گونه‌ای است که در سایه عمل به آن هیچ قدرت، دشمن و مخالفی نمی‌تواند کوچک‌ترین خللی در این مملکت و جمهوری اسلامی به وجود آورد.

وی به توطئه ها و برنامه ریزی های پی در پی دشمنان برای ضربه زدن به اقتدار نظام و کشور اشاره و بیان کرد: این ملت همه چیز خود را برای اسلام و جمهوری اسلامی داده‌اند؛ همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مسوولان باید جهادگونه خدمت کنند و اجازه ندهند این ملت رنجیده شود.

به گفته وی، دشمن امروز بیش از هر چیز به دنبال ناامید کردن مردم است و نباید در این زمینه غفلت کرد.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز در دنیا ارزشی برای آمریکا و اروپا باقی نمانده زیرا مکتب آنها چیزی جز استکبار،استعمار و کدخدایی دنیا نیست.

حجت الاسلام میردامادی به جایگاه مهم بسیج اشاره کرد و افزود: بسیجی بدون توقع، توقف و تظاهر وارد میدان جهاد و خدمات می‌شود و خطرات آن را به جان می‌خرد، همانگونه که بارها شاهد بوده ایم در زمان بحران ها، زلزله، بیماری و سیل چگونه در میدان حاضر شدند.

وی افزود: شعار زن زندگی آزادی در حالی در جامعه ایران برجسته می شود که در آمریکا در هر ۷۳ ثانیه به یک نفرتعرض می‌شود و ۵۸ درصد زنان در تردد شبانه می‌ترسند.

وی تصریح کرد: در کشورهای بیگانه هر سال به ۴۵ درصد از زنان زندانی تعرض می‌شود و روزانه پنج کودک به دلیل تعرض کشته می‌شوند همچنین به یک سوم دختران قبل از ۱۸ سالگی تجاوز می‌شود و ۸۱ درصد از دانش‌آموزان آزار جنسی را در مدرسه تجربه می‌کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه جایگاه زن ایرانی همواره ستودنی بوده است، به آیات قرآن در خصوص حجاب و پوشش اشاره و بیان کرد: دشمن می خواهد زنی که سال ها مجتهد، عالم، مربی، زن، مادر، معلم و پزشک است را بی ارزش کند.

وی ادامه داد: الگوی زنان اسلام حضرت زهرا( س) است که دانشمند، مجاهد، اهل سخن و دفاع و جهاد بود.

میردامادی افزود: ۱۴۰۰ سال می‌گذرد که نام این بانو در همه دنیا منتشر شده است و به گفته مسئولان و بر اساس برآوردها بزرگترین و بیشترین نام که برای فرزندان دختر انتخاب می شود فاطمه، زهرا، زینب و نرجس خاتون است.

امام جمعه موقت اصفهان به در پیش بودن روز نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: دریا به عنوان ذخیره، قدرت و افتخار برای کشور محسوب می شود از این رو نیروی دریایی باید در این راه بیش از پیش توصیه‌ها و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب را بکار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار