پارسایی راد گفت: به منظور تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان، امسال برای اراضی دولتی استان اصفهان ۹۱۴ فقره اسناد تک برگی اخذ شد.
کد خبر: ۱۰۸۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳ 03 December 2022

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری به شمار می‌رود که دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند گفت: تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی استان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.
عبدالحسین پارسایی راد افزود: از ابتدای امسال اسناد دفترچه‌ای ۹۱۴ فقره به اسناد تک برگ تبدیل و تثبیت مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون است.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در پی دست درازی متصرفان به اراضی ملی و دولتی در استان اصفهان، طرح دعوی و تکمیل پرونده برای متصرفان ۷۶ قطعه از اراضی دولتی صورت پذیرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار