همزمان با بارش برف و کاهش دما
همزمان با پیش بینی های هواشناسی مبنی بر بارش برف و یخبندان در سطح استان اصفهان، مدیریت بحران این استان به شهرداری ها، راهداری ها و دستگاه‌های امدادی جهت آمادگی برای امدادرسانی اعلام آماده باش کرده است.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 09 January 2023

بارش های ناپایدار در سطح استان اصفهان از امشب آغاز می شود و با کاهش دما، بارش برف و یخبندان بیشتر در نواحی غربی و جنوبی همراه خواهد بود.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: با پیش بینی بارش برف و یخبندان، اداره راه با ماشین آلات و انباشت نمک و شن برای بازگشایی راه های مواصلاتی در ۴۲ راهدارخانه استقرار پیدا کرده اند.

وی یادآور شد: با تلاقی جبهه ناپایدار ازجانب مدیترانه و جبهه جنوبی ، در سطح استان اصفهان بارش خواهیم داشت. کاهش دما و بارش برف بیشتر در مناطق غرب و جنوب استان از هم اکنون در حال شروع است و تا فردا ادامه خواهد داشت.

مدیرکل مدیریت بحران با بیان اینکه طبق پیش بینی ها از نیمه شب امشب، احتمال بارش برف در شهر اصفهان خواهد بود، افزود: پیش بینی شده است تا فردا اکثر مناطق استان بارش برف و کاهش دما داشته باشند. این سامانه باعث کاهش دما بین پنج تا ۱۲ سانتی گراد تا روز پنج شنبه خواهد شد.

با بیان اینکه به تیم های امداد زمستانی همه ۱۱۴ شهر استان اصفهان اعلام آماده باش شده است، افزود: این آماده باش تا آخر هفته ادامه دارد و تیم های امداد جاده ای راهداری در مناطق غرب و جنوب با ماشین آلات استقرار پیدا کرده اند و در روستاها به دهیاری ها و شرکت تعاونی دهیاری ها برای بازگشایی معابر روستایی اعلام آماده باش کرده ایم.

وی اظهار داشت: ۲۰۰ پایگاه اورژانس جاده ای و ۴۴ پایگاه هللا ل احمر در استان برای خدمات در جاده ها تقوت و تجهیز شده اند و همچنین گروه حوادث شرکت برق و شرکت گاز هم برای کنترل احتمال حوادث ناشی از یخ زدگی و شکستن انشعابات گاز و آب آماده باش هستند.

شیشه فروش گفت: به دلیل یخ زگی در مناطق جنوب و غرب در پایان شب و صبح گاه به همه رانندگانی که در غرب و جنوب استان تردد دارند توصیه می شود مسیرها و مقصدهایشان را به آخر شب و صبح زود هدایت نکنند. رانندگان اصول ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و قبل از حرکت از ۱۴۱ وضعیت راه ها را بپرسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار