وزیر آموزش و پرورش از واگذاری میزبانی المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۴۰۳ به اصفهان خبر داد و از مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان خواست پیوست رسانه‌ای برای معرفی خیرین تهیه شود تا خیرین مدرسه ساز به دنیا معرفی شوند.
کد خبر: ۱۰۸۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳ 12 January 2023

وزیر آموزش و پرورش در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر از هر ۲ کلاس، یک کلاس را خیران می‌سازند گفت:علی رغم همه‌ی محدودیت‌ها سرانه اموزشی از یک و نیم متر در ابتدای انقلاب اسلامی به ۵ و دو دهم متر مربع رسیده است که این نشان دهنده‌ی رشد در توسعه فضا‌های آموزشی است، اما کافی نیست.

یوسف نوری افزود: از حدود ۱۰۰ هزار کلاس درس در کشور ۳۴ هزار کلاس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است که برای این موضوع نیازمند کمک خیران هستیم.

وزیر آموزش و پرورش از معرفی خیران در جشنواره فیلم فجر خبر داد و گفت: باید پیوست رسانه ای محکمی برای این مهم راه اندازی شود.

وی همچنین با اشاره به جایگاه اصفهان در کارهای خیر که بصورت منسجم و هدفمند از سال ۷۷ در این استان با تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز آغاز شده است، تصریح کرد: این فرهنگ یک‌ مکتب تربیتی را در جامعه ایجاد کرده است.

وی خاطر نشان کرد: استان اصفهان که همواره در کارهای نوآورانه گام برداشته در زیست بوم‌ جدید فناوری با استفاده از کارهای جدید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به پاسخگویی به خیران و تسریع در امور آنها پرداخته است.

نوری همچنین از میزبانی اصفهان برای المپیاد جهانی فیزیک که بالاترین المپیاد جهان است در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این همایش گفت: با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی، این استان سالانه به یکهزار و ۵۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد.

محمدرضا ابراهیمی اظهار داشت: چتر حمایتی خیران مدرسه‌ساز اصفهان نه تنها این استان بلکه کل کشور را در برمی‌گیرد.

رییس مجمع خیران مدرسه ساز استان اصفهان هم در این آیین با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از هزار و ۵۰۰ خیر تا کنون بیش از ۱۰ هزار کلاس درس ساخته اند گفت:از این تعداد هشت هزار و ۵۰۰ کلاس در استان اصفهان و دو هزار و ۱۵۰ کلاس در خارج استان برای دانش آموزان ساخته شده است.

مجتبی ملا احمدی افزود:هرچند در اثر تورم ساخت مدرسه از هر متر ۳ میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است، اما با این وجود در جذب و مشارکت خیران رشد ۵/۲ برابری داشته ایم.

در این مراسم از اطلس نیاز‌های آموزشی در نقاط مختلف، نرم افزار نیک اندیشان، نرم افزار رصد برخط میزان پیشرفت طرح‌های در حال

اجرا و سردیس ۵ خیر و فعال مدرسه سازی رونمایی شد؛ در پایان این مراسم از ۷۰۰ خیر مدرسه ساز استان اصفهان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار