رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از بین ۲۶ شهرستان استان اصفهان، نجف آباد تنها شهرستانی است که پس از اصفهان، مجهز به دستگاه آنژیوگرافی شد و جمعیت غرب استان را پوشش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۴ 17 January 2023

شاهین شیرانی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح بخش آنژیو گرافی بیمارستان شهید محمد منتظری اظهار داشت: بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین علت مرگ و میر در دنیا، کشور و استان اصفهان است که اصل اول پیشگیری از ابتلاء به این بیماری است.

وی نقش زنان به عنوان ستون خانواده‌ها در کاهش و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مؤثر خواند و افزود: تغذیه صحیح و کاهش نمک و روغن از سفره‌های غذایی آمار سکته‌های قلبی و گرفتگی رگ را کاهش می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اهمیت تیم ۲۴۷ بخش قلب گفت: منظور از تیم ۲۴۷ یعنی تیمی که ۲۴ ساعته در هفت روز از هفته باید به حالت آماده باش کامل باشد و در واقع همچون تیم واکنش سریع عمل کند و تیمی است که باید درب ورودی آنها منفک از درب‌های دیگر و آسانسور جدا برای رفت و آمد آنها باشد.

وی با اعلام اینکه وی با اشاره به اینکه دقیقه‌ها در عمل آنژیو گرافی اهمیت دارد و به هنگام بسته شدن رگ قلب تنها ۱۲۰ دقیقه زمان فرصت است، گفت: تجهیز بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد به آنژیوگرافی در واقع زیر بار یک مسئولیت بزرگ رفتن است.

شیرانی از اعتماد و همدلی ایجاد شده بین خیران و حوزه بهداشت و درمان استان ابراز خرسندی کرد و افزود: با همراهی خیران توانستیم در ارتقای کیفیت خدمات بهداشت و درمان گام‌های بزرگی برداریم.

وی با اعلام موافقت در حوزه تأمین تجهیزات غربالگری و راه اندازی این بخش گفت: اینکه در کدام یک از شهرستان این بخش راه اندازی شود، نیاز به تصمیم گیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار