معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در ششمین نشست ستاد مراکز لُجستیک وزارت راه و شهرسازی، موافقت اصولی نخستین دهکده لجستیک (بندر خشک) کشور در اصفهان، با پیش بینی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سیاست‌گذاری، حمایت و نظارت دولت اخذ شد.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 18 January 2023

امیررضا نقش افزود: بر اساس بند ۱۳ مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۲ احداث و بهره‌برداری از دهکده لجستیک (بندر خشک) به استان اصفهان واگذار شد ولی از آن زمان باوجود پیگیری‌های مختلف نتیجه‌ عملیاتی حاصل نشده بود.

وی اظهار داشت: نظر به موقعیت خاص استان اصفهان در حوزه حمل و نقل و لجستیک کشور به ویژه قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و ترانزیت بین المللی شامل زمینی، ریلی و هوایی، در دوره مدیریتی جدید استان، ایجاد این دهکده به عنوان یکی از پیشران‌های مهم توسعه اقتصادی استان، در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های متعدد و فشرده در یکسال گذشته، در ششمین نشست ستاد مراکز لجستیک کشور با احداث و بهره‌برداری دهکده لجستیک (بندر خشک) اصفهان موافقت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: با توجه به همجواری استان اصفهان با ۹ استان در مرکز کشور، هم اینک این استان به عنوان یکی از بزرگترین هاب‌های حمل و نقلی کشور محسوب می شود بطوری که حجم بار این استان در حوزه حمل و نقل زمینی بالغ بر ۵۴ میلیون تن و در حوزه ریلی نیز بالغ بر ۱۰ میلیون تن در سال است.

نقش بیان داشت: مقرر شده، دهکده لجستیک (بندر خشک) در منطقه شرق اصفهان با مساحت ۷۲۹ هکتار جنب ایستگاه راه آهن سیستان و منطقه ویژه اقتصادی شرق واقع شود؛ این طرح در سطح ملی مصوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با واگذاری زمین و عملیات اجرایی فاز نخست این دهکده لجستیکی با مشارکت بخش خصوصی و حضور فعالان اقتصادی و زیست بوم کسب و کار استان اصفهان تحت نظر شورای سیاست گذاری و نظارت استانی آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون با کسب موافقت اصولی این طرح پس از ۱۰ سال می‌توانیم آغاز شروع به کار پروژه مهم دهکده لجستیک (بندر خشک) اصفهان را اعلام کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار