مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: مرکز ساماندهی و غربالگری، ویژه کودکان متکدی (زیر ۱۸ سال) برای نخستین بار در اصفهان با همکاری اداره کل بهزیستی استان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳ 18 January 2023

روح‌الله ابوطالبی با اعلام این خبر، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در طول سال برای کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپناهی که در معرض خطر قرار دارند برنامه خاص و دائمی در نظر دارد که در ایام سرد سال این اقدامات به‌طور ویژه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کارتن‌خواب‌ها به دو دسته معمولی و معتاد متجاهر تقسیم می‌شوند، گفت: برای جمع‌آوری و ساماندهی این افراد از طریق هماهنگی با دستگاه قضایی و ۱۳ دستگاه متولی پیگیری‌های لازم انجام شده و با تجهیز مرکز غربالگری استقلال و شناسایی مکان‌های استقرار آن‌ها در شهر، در یک طرح فوریتی و ضربتی اقدامات لازم برای جمع‌آوری آن‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: در این عملیات بیش از ۱۵۰ کارتن‌خواب شناسایی و طی چند روز گذشته به مراکز استقلال (ویژه مردان) و مرکز ساماندهی خورشید (ویژه زنان) منتقل شدند.

ابوطالبی درباره راه‌اندازی مرکز ساماندهی و غربالگری ویژه کودکان متکدی زیر ۱۸ سال، تصریح کرد: اجرای این طرح از حرکت‌های بی‌سابقه در مدیریت شهری است که به‌صورت ویژه در دستور کار اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان، شهرداری با همکاری فرمانداری و اداره کل بهزیستی استان اصفهان برای جمع‌آوری کودکان متکدی (زیر ۱۸ سال) شامل پسران و دختران در مرکز ساماندهی و هدایت، زیر نظر اداره کل بهزیستی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه این مرکز در حال تجهیز است و به‌زودی افتتاح می‌شود، افزود: در این مراکز برای نخستین بار در شهر اصفهان به‌صورت تخصصی به هدایت، غربالگری و ساماندهی کودکان متکدی زیر ۱۸ سال پرداخته می‌شود و اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص این مرکز صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار