معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست کشور به مناسبت روز هوای پاک در سفر یک روزه به اصفهان ضمن افتتاح چند پروژه زیست محیطی از وضعیت مازوت سوزی نیروگاه شهید منتظری اصفهان بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶ 19 January 2023

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست در سفر به اصفهان گفت: این سازمان برای تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای به روز رسانی نیروگاه شهید منتظری اصفهان به عنوان یک واحد آلاینده پیگیری خواهد کرد.

علی سلاجقه با بیان اینکه قانون هوای پاک از سال ۹۶ ابلاغ شده است، اضافه کرد: سازمان حفاظت محیط زیست کاری که بر عهده‌اش بوده را انجام داده اما در مجموع کمتر از ۱۰ درصد از کل این قانون از سوی دستگاه‌های دیگر انجام شده است.

سلاجقه با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به دنبال کسب درآمد از عوارض آلاینده نیست، گفت: ما در کنار مردم هستیم تا آلاینده‌ها کمتر شود؛ قصد داریم در بودجه سال آینده ۲۰ درصد از عوارض آلاینده دریافتی را در صندوق ملی حمایت از محیط زیست ذخیره کنیم و این امر نیازمند همکاری مجلس برای تصویب آن است که در نهایت کاهش آلاینده‌ها را رقم می‌زند.

وی گفت: به‌دنبال آن هستیم که اصفهان به عنوان منطقه پایلوت کشور در استفاده از خودروی برقی و حمل و نقل پاک معرفی شود.

وی از افتتاح طرح کلان تصفیه گازوییل در پالایشگاه اصفهان در آینده ای نزدیک با حضور رییس جمهور خبر داد و افزود: در این رابطه حمایت مجلس برای تقویت صندوق ملی محیط‌زیست با تصویب ۲۰ درصد عوارض آلایندگی ضروری است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه خط کش‌های محیط زیستی اکنون در جهان فراگیر شده است، افزود: در همین زمینه در نشست گلاسکو، موضوع "کربن صفر" مطرح شده که فعالیت ها در این حوزه بطور دقیق رصد می شود.
معاون رییس جمهور به سیاست‌های استثماری انرژی در جهان اشاره و بیان کرد: سال ۱۳۸۶ در نشست سازمان ملل، همه کشورهای صنعتی این موضوع که کشورهای حاشیه خلیج فارس باید چاه‌های نفت را پلمب کند و مولدهای انرژی پاک را از اروپا بخرند مطالبه کردند.

سلاجقه در آیین افتتاح ۲ طرح زیست محیطی در فولاد مبارکه اصفهان، افزود:معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: مجموعه فولاد مبارکه الگوی مناسبی برای سایر صنایع آلاینده کشور است و امیدواریم با این رویکرد در بعد آلاینده های جوی و آلاینده های منابع آب و خاک و مسوولیت های اجتماعی هم اقدام کند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از طرح های شرکت های دانش بنیان حمایت می کند و در این زمینه بخوبی کارها را راهبری می کند و این توصیه جدی ما به همه دستگاههای اجرایی است.

رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: دولت سیزدهم در موضوع دانش‌بنیان‌ها در همه ابعاد به ویژه محیط زیست انسانی و محیط‌زیست طبیعی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار