مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از اکران آثار سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سه سینمای مُنتخب اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷ 29 January 2023

علی تمنایی افزود: آثار این جشنواره از ۱۷ تا ۲۳ بهمن در سه سینمای ساحل، سپاهان و فلسطین اصفهان همزمان با تهران نمایش داده می‌شود.

وی گفت: تدابیر لازم از سوی سینماداران اصفهان از مدت‌ها پیش از لحاظ ظرفیت و فضای نمایش ایجاد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با پیش بینی استقبال پرشور مردم از این رویداد خاص فرهنگی مانند دوره‌های گذشته گفت: این جشنواره حیاتی نو در حوزه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود و در پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت فجر باشکوه انقلاب اسلامی گفت: برپایی جشنواره فیلم فجر نقش بنیادی و سازنده‌ای در حیات فرهنگی و هنری ایران اسلامی دارد.

تمنایی، نقش و جایگاه سینما را در عملیاتی کردن برنامه‌ها و راهبردهای کلان ملی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: هنر هفتم نقش تعیین کننده‌ای در بیشتر عرصه‌های جامعه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات سینمایی، تاثیر بسیاری در رفتارها، ارزش‌ها، افکار و در مجموع دیدگاه جامعه دارد و از این لحاظ از حساسیت خاصی برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: جشنواره فیلم فجر را می‌توان مهمترین و بزرگترین رویداد فرهنگی و هنری از لحاظ فرهنگ‌سازی در جامعه بشمار آورد.

وی یادآور شد: اکران تولیدات مُنتخب فیلم کوتاه و بلند داستانی استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی مهارت‌های فنی در فیلم‌سازی با رویکرد گفتمان انقلاب اسلامی از برنامه های جنبی جشنواره فیلم فجر در اصفهان است.

تمنایی یادآور شد: آثار راه یافته به جشنواره پس از اعلام سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مخاطبان اطلاع رسانی می‌شود و جدول نهایی برنامه اکران‌ها با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رسانه‌ها منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار