مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در جلسه اعضاء معاونت اشتغال و کارآفرینی بر بسیج تمام امکانات برای تحقق اهداف و برنامه‌های اشتغال استان اصفهان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸ 27 January 2023
میثم مداحی ضمن بیان این‌مطلب که با توجه به سخنان رئیس جمهور در نشست مدیران ستادی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تنظیم‌گری و ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال به عنوان یکی از  ماموریت‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و درخواست ایشان از این وزارتخانه برای تحقق عدالت در عرصه اشتغال تصریح کرد:ضروری است تا با همکاری شورای توسعه استان و فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی تعهد اشتغال موجود در طی مدت ۴۰ روز آینده رصد و اقدامات موثری برای تحقق اشتغال و توزیع عادلانه تسهیلات اشتغال صورت گیرد.
وی با توجه به نظرات کارشناسان اشتغال استان مبنی بر وجود برخی اشکالات در سامانه‌های رصد و سانار توصیه کرد تا با ارتباط با کارشناسان‌حوزه اشتغال و فناوری اطلاعات وزارتخانه نسبت به رفع اشکالات سامانه‌ای استان اقدام شود.
مدیر کل استان اصفهان با توجه به گزارش کارشناسان و روسای ادارات ستادی مبنی بر این که ۵۰۰۰ طرح اشتغال استان آماده بررسی و نظارت میدانی است تاکید کرد: قراردادهای نظارت باید از مطلوبیت لازم برخوردار باشد تا امکان افزایش طرف‌های قرارداد برای نظارت بر طرح‌های پیشنهادی اشتغال فراهم شود، هرچند ضروری است تا قرارداد افراد و دفاتر مشاوره، کارآفرینی و اشتغال آماده ارائه خدمات نظارت هرچه‌سریعتر منعقد و تکمیل شود تا عملیات نظارت بر طرح‌های اشتغال در اسرع وقت آغاز شود.
مداحی ضمن اشاره به مشکلات برگشت طرح‌ها به دلیل مغایرت تاریخ شروع به کار بر ضرورت بازنگری مجدد در تعریف شغل و تاریخ شروع به کار تاکید کرد.
وی از معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان خواست تا شخصا در کارگروه اشتغال شهرستان‌های پرجمعیت استان از جمله شهرستان‌های اصفهان، نجف‌آباد و شاهین‌شهر شرکت کند و ضمن نظارت بر روند رصد اشتغال این شهرستان‌ها، توصیه‌های لازم را نیز صورت دهد.
وی برای انجام ماموریت محوله به استان بر تهیه گزارش‌های دوره‌ای روزانه، هفتگی و دوهفته‌ای و ارسال گزارش‌ها به وزارتخانه تاکید کرد.
در این جلسه کارشناسان و روسای ادارات ستادی گزارش‌های لازم در مورد انجام‌ماموریت‌های مرتبط با اشتغال استان و همچنین‌چالش‌ها و مشکلات موجود برای تحقق اشتغال را مطرح کردند.
لازم به دکر است رئیس جمهور در نشست مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وزیر و مدیران حاضر خواسته بود تا با راه‌اندازی و تکمیل سامانه‌های اطلاعاتی و نظارتی در زمینه اشتغال، بستری فراهم کنند تا اطلاعات مربوط به فرصت‌های شغلی و همچنین توانمندی‌ و مهارت‌ کارجویان بصورت شفاف در آن درج شود، تا هم کارجویان و هم متقاضیان نیروی کار نیازهای خود را از این طریق تامین کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار