تفاهم نامه پژوهشی چهارجانبه میان پژوهشگاه قوه قضاییه، دادگستری کل استان، مدیریت حوزه های علمیه استان و دانشگاه اصفهان با حضور رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 01 February 2023

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: الگوی جدیدی که مرکز پژوهشگاه قوه قضاییه به دنبال آن است جمع کردن میان این چهار نهاد و برقراری پیوند میان آنهاست تا قوه قضائیه در استان با محوریت دادگستری بتواند دانشگاه، حوزه های علمیه و سایر مجامع علمی را از فضای نظری و تئوریک مسائل حقوقی به سمت و سوی مساله محوری و حل مسأله هدایت کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی هادی افزود: دستگاه قضایی در استان با مشکلاتی مواجه است که تلاش می شود با فراهم آوردن زمینه همکاری و تعامل این چهار نهاد، این مشکلات و معضلات اساسی حل شود و این الگویی است که پژوهشگاه قوه قضاییه در برخی استانها شروع کرده است.

وی اظهار داشت: ظرفیتی که از حیث وجود داده‌ها و اطلاعات مناسب در دادگستری وجود دارد می تواند قابل استفاده برای جامعه دانشگاهی و حوزه های علمیه باشد و ظرفیت عظیم علمی جامعه دانشگاهی و حوزه های علمیه در حل مشکلات دادگستری استان، تعامل و هم افزایی مؤثر و سازنده میان این نهادها را ضروری می سازد.

رییس پژوهشگاه قوه قضاییه افزود: هدف دیگری که از انعقاد این تفاهم نامه به دنبال آن هستیم پویایی مسائل علمی در فضای دانشگاهی و حوزه های علمیه است.

وی ادامه داد: بسیاری از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی به دلیل نبود ارتباط مؤثر با دستگاه قضایی پس از فراغت از تحصیل و در آستانه ورود به کسوت قضاوت یا وکالت آشنایی مناسبی با حوزه قضا ندارند که امیدواریم با چنین تفاهم‌نامه ها و برقراری جلسات و نشست ها از وضعیت موجود فعلی که در استان‌ها با آن مواجه هستیم به وضعیت مطلوب برسیم.

همچنین رییس کل دادگستری اصفهان با اشاره به جایگاه والای علم در جهان بینی توحیدی و دین مبین اسلام گفت: منزلت و رفعتی که خدای متعال برای علم و عالم قائل شده مربوط به علم رشد آور و نافع است؛ یعنی علمی که نیازهای اصلی جامعه را در مسیر تکامل تأمین کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری افزود: اگر بتوانیم از ظرفیت های علمی جهت برنامه ریزی درست و پیشبرد کارها و اهداف و مأموریت ها و رسالت ها استفاده کنیم، خداوند متعال وعده داده است که مشکلات حل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار