با رشد اقتصادی و اشتغال زایی، تعداد واحد‌های بحرانی و تعطیل مطلق کشور روند کاهشی پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵ 02 February 2023

سید رضا فاطمی امین در جریان سفر به شهرستان خور و بیابانک گفت: هم اکنون متناسب با رشد اقتصادی و اشتغال زایی، تعداد واحد‌های بحرانی و تعطیل مطلق کشور روند کاهشی پیدا کرده است.

وی افزود: رشد اقتصادی تولید در ۶ ماه نخست سال ۴.۹ درصد بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه پارسال ۳.۵ و در سال ۱۳۹۹ حدود ۹ دهم درصد بوده است.

وزیر صمت گفت: تولید پتاس در خوروبیابانک زیر ۲۰ هزار تن در سال بوده و امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۵۰ هزار تن برسد.

فاطمی امین افزود: پتاس خوروبیابانک مصرف یک چهارم کشور را تامین می کند و در چشم انداز آینده افزایش تولید و ظرفیت فرآوری پتاس و دیگر صنایع وابسته به پتاس در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک در مجلس گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه معادن مطرح می‌شود صادرات مواد معدنی به صورت خام است و برای حل این معضل، راه‌اندازی شهرک فرآوری مواد معدنی در شهرستان برنامه‌ریزی شده است.

الهام آزاد افزود: رفع مشکلات زیرساختی مرتبط با حوزه آب، برق، گاز و اتصال به منابع پایدار به‌عنوان مهمترین و اصلی‌ ترین خواسته مردم خوروبیابانک است.

وی تاکید کرد: لزوم اتصال شهرستان خوروبیابانک به شبکه گاز سراسری موضوعی است که از مطالبات بحق مردم کویر نشین است.
نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک گفت : برای اتصال شهرستان خور و بیابانک به گاز سراسری بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

آزاد افزود: شهرستان خور و بیابانک جزء ۳۱ شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کشور است و از کمبود امکانات‌ بسیاری رنج می برند و این شهرستان هنوز از آب، گاز و برق پایدار بهره مند نشده است.

شهرستان خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت و ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

مجتمع پتاس خوروبیابانک به عنوان تنها تولید کننده پتاس در ایران، با هدف تولید سالانه ۵۰ هزار تن کلرید پتاسیم برای مصارف کشاورزی، پتروشیمی و همچنین استحصال و فـرآوری سـایر املاح موجود در شـورابه هـای معـدن پتـاس خوروبیابانـک (یکـی از بزرگتـرین ذخـایر امـلاح تبخیـری خاورمیانه)، در شرقی ترین نقطه استان اصفهان ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار