رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند از سوی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان و شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان و مرکز کارآفرینی فناورانه نوپا با محوریت مجتمع گردشگری صفه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸ 04 February 2023

سعید ساکت پیرامون برگزاری رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند اظهارداشت: همانطور که سال 1401، از سوی رهبر معظم انقلاب، سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده است، توجه به شرکت‌های مبدع و خلاق و بهره‌مندی از این ظرفیت‌های فناورانه برای تسهیل و بهبود امور در بخش‌های مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: همچنین در راستای بهره‌مندی ویژه مردم از خدمات هوشمند و فناوری‌های نوین، حرکت در مسیر ارائه خدمات بر پایه دانش روز و هوشمندسازی از نکات قابل توجهی است که ضرورت دارد در دستور اجرا و پیشبرد امور قرارگیرد.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با بیان آنکه به همین منظور تعامل با سایر سازمان‌ها و مجموعه‌های موثر و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی در مسیر پیشرفت و تحقق شعار سال امری ضروری محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات مختلف مقرر شد رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه‌ انسانی شهرداری اصفهان و مرکز کارآفرینی فناورانه نوپا برگزار شود.

وی با بیان آنکه موقعیت پایلوت به منظور اجرای عملیاتی این رویداد، مجتمع بزرگ گردشگری صفه تعیین شده، در تشریح جزئیات این رویداد، بیان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته علاوه بر شناسایی و احصاء چالش‌های موجود در این منطقه، راهکارهای مورد انتظار نیز تعیین و اعلام شده که می‌تواند مسیر روشنی را برای شرکت‌کنندگان ترسیم کند.

ساکت در خصوص چالش‌های موجود در این حوزه در مجتمع گردشگری صفه گفت: تشکیل صف طولانی و افزایش زمان انتظار در محل ورود به پارکینگ، فروش بلیط تله‌کابین و سوار شدن به آن، عدم اطلاع‌رسانی مناسب نسبت به امکانات مجموعه، مسیرهای قابل دسترسی و علائم راهنما و هشداردهنده و عدم استفاده از فضاهای تبلیغاتی موجود، هزینه زیاد حامل‌های انرژی شامل آب، برق و گاز، با توجه به شرایط استقرار مجموعه و عدم شناسایی و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های پنهان مجموعه از جمله مهم‌ترین چالش‌های شناسایی شده در این مجموعه است.

وی پیرامون راهکارهای مورد انتظار این رویداد، افزود: مدیریت زمان و صف انتظار و هوشمندسازی ورود و خروج پارکینگ مجموعه و فروش آنلاین و هوشمند بلیط وامکان استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف مجموعه، دسترس‌پذیر نمودن خدمات در بستر شبکه‌های بی‌سیم ( وای فای و ....) و نصب تجهیزات اطلاع‌رسانی و هشداردهنده هوشمند در مسیر، هوشمندسازی مدیریت مصرف انرژی، ارائه راهکارهای خلاقانه و فناورانه به منظور توسعه خدمات قابل ارائه از قبیل: ایجاد سایت‌های عکاسی، نصب المان‌های هوشمند و ایجاد فضاهای بازی‌های هوشمند محیطی و ... نیز به عنوان مهم‌ترین راهکارهای این رویداد شناسایی و تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان، با اشاره به مهلت ثبت‌نام در این رویداد تا تاریخ دوشنبه، 15 بهمن 1401 اظهارداشت: همچنین به دنبال برگزاری بازدید و تور فناوری در تاریخ یکشنبه 16 بهمن 1401، این رویداد فناورانه در تاریخ 23 الی 25 بهمن 1401 برگزار می‌شود.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین رویکردهای شرکت توسعه سیاحتی سپاهان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آن، استقبال از حضور جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است که در این رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند از جوانان، شرکت‌های دانش‌بنیان دعوت به عمل می‌آوریم تا با حضور در این رویداد نقش ویژه‌ای در تسهیل چالش‌های یکی از اماکن تحت مدیریت شرکت توسعه سیاحتی سپاهان داشته باشند.

جذب مشارکت نخبگان و فعالان عرصه فناوری در رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند

مهدی شایق رییس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند با اشاره به شعار سال 1401 اظهارداشت: با توجه به رویکرد ارزشمند شورای اسلامی شهر و شهردار فرهیخته اصفهان مبنی بر استفاده حداکثری از توان و ظرفیت نخبگان و فعالان اکوسیستم کارآفرینی و زیست بوم فناوری شهر اصفهان در حل مسائل و چالشهای مدیریت شهری و در راستای عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین شهرداری اصفهان با شهرک علمی و تحقیقاتی، دانشگاه آزاد اسلامی استان و بنیاد نخبگان، رویدادی تحت عنوان «رویداد رقابتی هفته اصفهان هوشمند» از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه انسانی شهرداری اصفهان، شرکت توسعه سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان و مرکز کارآفرینی فناورانه نوپا برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد تلاش بر این است با جذب مشارکت نخبگان و فناوران و طبقه خلاق شهر برخی از چالشهای حاکم بر فضاهای موجود در شرکت توسعه سپاهان و مجتمع بزرگ گردشگری صفه به عنوان محل پایلوت این رویداد، با اولویت خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان بررسی و راهکار مناسب انتخاب شود.

رییس اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شهرداری اصفهان با بیان آنکه علاوه بر چالشهای مطرح شده ظرفیتهای موجود در این پهنه‌ها نیز به اکوسیستم معرفی تا طرح‌های خلاقانه و فناورانه شرکت‌کنندگان بتواند در قالب یک فضای واقعی به مخاطبان عرضه شود، خاطرنشان کرد: در واقع در یک پهنه فناورانه یک اتاق ارائه برای فناوریهای مختلف به صورت حمایت ویژه در اختیار فعالان خواهد بود که امکان نصب محصولات و بهره‌برداری و تحلیل در شرایط واقعی برای آنها فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به جامعه مخاطب گسترده این پهنه، امکان ارزیابی دقیق محصولات فراهم شده و مدیران به سادگی می‌توانند از بین این محصولات به انتخاب بهترین‌ها دست زنند. این فرایند به

عنوان فصلی نو در حمایت از زیست‌بوم فناوری شهر می‌تواند زمینه‌ساز رشد و شکوفایی فعالان این بخش شده و با نگاه حمایتی مدیران شرکت توسعه و مدیریت ارشد شهر بستر مناسبی برای آن فراهم آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار