مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: بیش از ۳ هزار کلاس درس فرسوده و شرایط ویژه در استان اصفهان وجود دارد که باید تخریب و بازسازی شود.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 04 February 2023

مجید نسیمی در مراسم افتتاح مرکز پژوهش سرای گلخنی شهر زواره، اظهار کرد: این مرکز با زیربنای ۹۰۰ متر مربع و فضای خاص پژوهشی، قسمت‌های مختلف آموزشی، سالن اجتماعات، سایت کامپیوتر و آموزش‌های نجوم و ستاره شناسی و... با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد تومان توسط جلال گلخنی یکی از خیران به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه در سطح شهرستان اردستان اکنون پنج پروژه آموزشی خیرساز و مناطق محروم در حال ساخت است که با حمایت‌های اداره کل آموزش و پرورش و همت خیران به زودی به بهره برداری می‌رسد، افزود: در دهه فجر امسال به همت خیران حدود ۱۱۰۰ پروژه آموزشی، پژوهشی و ورزشی در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد که سهم استان اصفهان ۲۷ پروژه با ۱۳۶ کلاس درس و اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان حدود ۳۴ هزار کلاس درس وجود دارد که حدود ۱۰ هزار کلاس درس آن قدمت بالای ۴۰ سال ساخت دارد که بررسی‌های اداره کل نوسازی نشان می‌دهد بیش از ۳ هزار کلاس درس فرسوده و شرایط ویژه در استان اصفهان وجود دارد که باید تخریب و بازسازی شود.

نسیمی با بیان اینکه در استان اصفهان یک سری مناطقی و نواحی وجود دارد که به دلیل کمبود فضاهای آموزشی و مهاجرت و افزایش جمعیت به‌صورت دو شیفت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: با برآوردهای انجام شده در استان اصفهان حدود ۶ هزار کلاس درس نیاز است احداث شود تا فضای آموزشی به وضعیت مطلوب و استاندارد برسد.

همچنین فرماندار اردستان گفت: بسیاری از کمبودها و پروژه‌های مهم و عمرانی شهرستان اردستان در حوزه‌های درمان، آموزش و ورزش توسط خیرین انجام می‌شود که باید بیش از گذشته قدردان این افراد باشیم که در این عرصه خطیر قدم می‌گذارند.

سید محمدهادی احمدی طباء با بیان اینکه استعدادهای بسیار زیادی در شهرستان اردستان وجود دارد، تصریح کرد: در قدیم رتبه‌های برتر کنکور سهم جوانان شهرستان اردستان بوده است که از مدیران آموزش و پرورش خواستیم که برنامه‌ریزی کنند تا اردستان به جایگاه علمی گذشته خود برگردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار