نورصالحی در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: قانون انتقال پادگان‌ها و زندان‌ها را به خارج از شهر را داریم که به‌مرور در حال انجام است دراین‌بین باید قانون انتقال صنایع بزرگ را نیز داشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۹۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۲ 05 February 2023

محمد نورصالحی در گفتگو با تابناک اصفهان در مورد بودجه شهرداری اصفهان برای سال آینده گفت: یکی از تفاوت‌های عمده بودجه شهرداری در حوزه حمل‌ونقل است، تلاش می شود خط 2 مترو حتما تا پایان سال 1403 راه‌اندازی شود که به این منظور اقداماتی در سال 1402 باید در اولویت قرار داده شود .

نورصالحی اظهار کرد: جهت‌گیری دیگر که در بودجه سال آینده اعمال خواهد شد اینکه فضاهای نشاط و تفریح و سرگرمی را به‌صورت خاص مدنظر داشته باشیم چرا که برنامه‌های مناسبتی اخیر در سطح شهر با اقبال شهروندان روبرو شد و ما را بر آن داشت در بودجه سال 1402 شهرداری متمرکز نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه تنها یک خط مترو داریم آمار آن روزی حدوداً 100 هزار نفر جابه‌جایی دارد شهرداری تلاش می‌کند کاهش سرفاصله را برای سال آینده در دستور کار قرار دهد این در حالی است که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود میزان استفاده از مترو دوبرابر شود.

بهره برداری از 7 کیلومتر خط 2 مترو اصفهان اواخر 1403

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد راه اندازی خط 2 مترو اصفهان گفت:  7 کیلومتر خط 2 مترو اصفهان از زینبیه تا میدان قدس اواخر سال 1403 به بهره‌برداری خواهد رسید درحالی‌که حدود 7 هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

نورصالحی تصریح کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با جدیت دنبال می‌شود چرا که تا پیش از کرونا روزانه 650 هزار مسافر توسط این ناوگان در شهر جابه‌جا می‌شد که این رقم در زمان شیوع کرونا به روزانه 250 هزار مسافر رسید و در حال حاضر به 450 هزار مسافر رسیده است.

وی در مورد وضعیت آلاینده ها در اصفهان گفت: آن چیزی که باید مطالبه مردم اصفهان، اعضا شورا و اصحاب رسانه باشد انتقال صنایع است، تجربه نشان داده اینکه فیلتر بگذارند و سوخت را عوض کنند اثرگذاری چندانی ندارد.

نورصالحی با بیان اینکه قانون انتقال پادگان‌ها و  زندان‌ها را به خارج از شهر را داریم که به‌مرور در حال انجام است عنوان کرد: دراین‌بین باید قانون انتقال صنایع بزرگ را نیز داشته باشیم، اطراف اصفهان اگر صنایعی که آلاینده نیستند و آب بر محسوب نمی‌شوند به تعداد فراوان حضور داشته باشند از آنها استقبال می‌شود چرا که اشتغال و ارزش‌افزوده در پی‌دارند.

وی تصرریح کرد: دور شدن صنایع بزرگ که آلایندگی دارند باید در دستور کار قرار داده شود این در حالی است که دیگر صنایع دنیا به سمت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی هستند که آلایندگی آنها نزدیک به صفر باشد،

نورصالحی با انتقاد از اینکه نیروگاه شهید منتظری اصفهان سال‌ها است مصوبه دولت دارد که باید سیکل ترکیبی شود و نشده است کسی نیست که این موضوع را پیگیری کند گفت: با پایان فصل سرما و کاهش آلاینده‌ها  همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود تا آبان سال آینده که آلاینده‌ها مجدداً شدت می‌گیرد.

ایجاد کارگروه بافت تاریخی در شورا

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از این در مورد ایجاد کارگروه بافت تاریخی در شورا خبر داده بود که با توجه به اتفاقات اخیز پیش آمده برای میراث تاریخی در مورد نحوه ورود این کارگروه گفت: اعضا این کارگروه متشکل از مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری هستند.

نورصالحی اضافه کرد: کارگروه بافت تاریخی فعال است و بیشتر به اقداماتی که شهرداری باید در بافت‌های تاریخی انجام بدهد می‌پردازد، به طور مثال در اطراف میدان نقش‌جهان ورودی‌های میدان که وضعیت مطلوبی ندارند را مورد ارزیابی قرار می‌دهد، تدریجاً بنا شده بحث پیرایش شهری و ناهنجاری‌های بصری را در اولویت برنامه‌ها قرار دهد.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم به‌عنوان بافت تاریخی یک مدیر در شهرداری داشته باشیم تحت عنوان معاونت بافت تاریخی که در این زمینه محدودیتی از ناحیه وزارت کشور وجود دارد که شهرداری نمی‌تواند معاونت‌های خود را تغییر دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار