رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: پیش‌ بینی می شود در ایام تعطیلات نوروزی امسال، یک میلیون مسافر و گردشگر وارد این شهرستان شوند.
کد خبر: ۱۰۹۴۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 01 March 2023

حسین یزدانمهر افزود: تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در نطنز پیش بینی شده و بنا داریم در این ایام جاذبه های گردشگری به مسافران نوروزی معرفی شود.

وی اظهار کرد: نطنز مقصد گردشگری است و جاذبه‌های طبیعی متنوع، مکان‌های مذهبی، آیین‌ها و سنت‌های دیرینه،فرهنگ و تمدن غنی و آثار تاریخی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان است.

وی اظهار کرد: روستای ابیانه یکی از روستاهای هدف گردشگری است که هر روز ۱۵ هزار نفر مسافر و گردشگر از این روستا دیدن می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت:مسجد جامع از دیگر بناهای تاریخی است که بر جامانده از دوران استیلای ایلخانان مغول در ایران است، این اثر ارزشمند تاریخی شامل مسجد,، بقعه شیخ عبدالصمد , ایوان جلوخان ،خانقاه و مناره است.

یزدانمهر افزود: بارگاه مطهر امامزادگان آقاعلی عباس و شاهزاده محمد (ع) بادرود از بقاع متبرک و تاریخی نطنز است که میزبان گردشگران مذهبی در ایام نوروز است.

وی اظهار کرد: بافت تاریخی افوشته با پیشینه ۶۰۰ سال شامل بقعه و گنبد سید حسن واقف،حمام و شربتخانه،آب انبار و حسینیه،خانه سورگاه،تونل زیرزمینی،سردر خانقاه، مسجد جامع و عصارخانه است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت:هم اکنون سایت جامع گردشگری با هدف معرفی اماکن تاریخی، مذهبی، جاذبه‌های گردشگری، طبیعت گردی، صنایع دستی و سوغات، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم گردی‌، کمپ‌ها، مراکز پذیرایی، موزه‌های بخش دولتی و خصوصی، رویدادهای مهم، اخبار روز و اطلاعات خدمات گردشگری دیگر نظیر امداد و نجات، جایگاه سوخت، دفاتر گردشگری و تعمیرگاه‌ها، با موقعیت مکانی در نقشه در دسترس گردشگران است.

یزدانمهر افزود:در حال حاضر ۱۰ اقامتگاه بوم گردی،سه هتل بوتیک،۲ هتل چهارستاره و کمپ گردشگری متین آباد و کمپ رایان و ۲ هزار تخت اقامت مسافر در نطنز داریم که آماده ارائه خدمت به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال ۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در نطنز اسکان یابند، حسینیه ها هم در کنار هتل ها و اقامتگاه های کار اسکان مسافران را انجام می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار