رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به این منطقه گفت: مردم مطالبات جدی از رییس قوه قضائیه دارند که جریان پایدار آب در زاینده‌رود در صدر آنها قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ 05 March 2023

محمد نورصالحی روز یکشنبه در نطق پیش از دستور هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر افزود: درخواست ملاقات برای بیان مشکلات شهر اصفهان داشتیم اما فرصت نیست و در همین راستا مواردی را به صورت مکتوب ارائه خواهیم کرد که مهمترین آن جریان پایدار آب زاینده رود است.

وی با بیان اینکه دولت و مجلس به تنهایی قادر به حل این مشکل نیستند، ادامه داد: انتظار اصلی، جدی و حتمی مردم و ما این است که موضوع زاینده رود در دستور کار سران قوا قرار گیرد و مانند دریاچه ارومیه به عنوان یک معضل ملی با آن برخورد شود.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: وزارت نیرو هر طرحی که جریان پایدار آب را در زاینده رود ایجاد کند و اشکالی برای دیگر مناطق نداشته باشد، اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه با حل مشکل آب زاینده رود، مشکل فرونشست زمین هم حل می‌شود، اضافه کرد: در صورتی‌که جریان آب زاینده رود پایدار شود و به عنوان یک مساله ملی به آن نگاه شود، با این دو مشکل زیست محیطی مقابله خواهد شد.
نورصالحی با بیان اینکه آلودگی هوا و خاک اصفهان دیگر موضوعی است که قوه قضاییه باید به آن ورود کند، خاطرنشان کرد: راه حل قاطع آن خروج صنایع آلاینده از شهر است و مدیریت شهری هر کمکی که لازم است برای خروج مراکز آلاینده از شهر انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: برخی به دنبال استقرار صنایع در نزدیکی مرکز استان هستند اما جمعیتی که در ۳۶ شهر استان اصفهان مستقر هستند زندگی‌شان وابسته به آب و هوای این شهر است و انتظار ما این است که این موضوع نیز در دستور کار سران قوا قرار گیرد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتقال زندان مرکزی شهر حمایت و پشتیبانی قوه قضاییه را نیاز دارد و براساس زمان بندی این انتقال باید صورت گیرد و مدیریت شهری نیز کمک می‌کند.
وی افزود: انتقال دادگستری استان نیز مطرح است و امیدواریم برای این امر و تکمیل ساختمان جدید و انتقال ساختمان‌هایی که بر خلاف کاربری‌ها در مکان کنونی‌شان مستقر شده‌اند همکاری لازم صورت گیرد.

وی با تبریک ولادت علی حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان به همه جوانان فرهیخته، عالم، برومند، ورزشکار و جوانان اصفهانی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم پرداختن به مسائل جوانان تاکید کردند، قوای سه ‌گانه باید دغدغه اصلی خود را حل مشکلات جوانان در حوزه‌های مختلف قرار دهند؛ یکی از دغدغه‌های ما در شورای اسلامی شهر جوانان هستند و در مصوبات خود تلاش کرده‌ایم که به صورت ویژه به این قشر نگاه داشته باشیم.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک میلاد امام زمان (عج) و روز جهانی مستضعفین گفت: سال جاری با ماه مبارک شعبان رو به پایان است و سال جدید همزمان با ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و امیدواریم این تقارن برای همه پر خیر و برکت باشد.
وی با اشاره به برخی سودجویی‌ها و منفعت‌طلبی از سوی عده‌ای گفت: افرادی از حدود ۱۵ سال قبل در منطقه ۱۴ واقع در حاشیه شمالی شهر، در تلاش برای ساخت و ساز غیرقانونی هستند و این اراضی کشاورزی و موقوفه است و سال‌هاست شهرداری به دنبال تبدیل این زمین‌ها به پارک عمومی است اما هیچ‌گاه همکاری مناسبی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط با مدیریت شهری نشده است.
نورصالحی اظهار داشت:برخی افراد سودجو در روزهای اخیر از فضای برگزاری راهپیمایی ۲۲ بهمن سوء استفاده کرده و در نیمه‌های شب شروع به ساخت و ساز کردند و در این زمینه تاکنون تصمیم جدی و قاطعی گرفته نشده است و این امر به ساخت و ساز گسترده و خلاف منجر شده است.
وی با اشاره به اینکه مکاتباتی با مسئولان داشته‌ایم تا کمک و پشتیبانی کنند، اما تا این لحظه کمک قابل توجهی نشده است تأکید کرد: تقاضای ما این است که مسئولان نسبت به این موضوع توجه و کمک کنند تا اتفاق نامبارکی در این دوره که ممکن است ناشی از برخی ملاحظات باشد نیفتد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آسیب این اتفاقات تا سال‌ها متوجه کل شهر است و نهادهای امنیتی اگر امروز بنا به مصالحی وارد حل مشکل نشوند ممکن است سال‌های آینده با مشکلات عدیده‌ای در این خصوص مواجه شوند.
وی در ادامه با اشاره به روز درخت‌کاری گفت: مدیریت شهری و همشهریان اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.
نورصالحی با اشاره به برنامه‌های نوروزی بیان کرد: در جلسه امروز با حضور شهردار و معاونان مربوطه توضیحات لازم در خصوص برنامه‌های نوروز ارائه خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به آرای متعدد ماده ۱۰۰، گفت: در موارد زیادی حکم تخریب صادر شده، هرچند این ساخت‌ و سازها آسیبی ندارد و خلاف ضوابط نیست اما این حکم باقی مانده است و از رییس قوه قضاییه تقاضا داریم این موضوع که در کل کشور مطرح است را بررسی و حل کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار رای صادره قطعی تخریب و غیرقابل اجرا در استان وجود دارد که باید بررسی و حل شود، اظهار کرد: مصلحت کشور بر این است که مسائل فنی به مجموعه‌های فنی سپرده شود و این موضوع در صلاحدید قوه قضاییه است که موضوع را بررسی کند.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی افراد که صرفا برای کسب تجربه و پشتوانه برای آینده خود به دنبال این می‌گردند که مصوبه‌های چندین سال پیش شورا را برای ابطال به دیوان عدالت اداری بفرستند، به دنبال این اقدام، در دیوان عدالت اداری حجم پرونده‌ها زیاد می‌شود و ابطال این مصوبات هیچ تاثیری ندارد اما به عنوان رزومه در پرونده آن فرد ثبت می‌شود و در مقابل ساعت‌ها وقت دیوان عدالت اداری را می‌گیرد، تاثیر اجرایی ندارد اما برخی برای ایجاد رزومه یا سرگرمی آن را انجام می‌دهند که رئیس قوه قضاییه می‌تواند تمهیدی در این خصوص داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار