استاندار اصفهان گفت: امور کارگران و مصلحت آنها باید اصلی‌ترین موضوع در تدوین قوانین باشد.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ 05 March 2023

سید رضا مرتضوی،در نشست با نمایندگان تشکل‌های کارگری با بیان اینکه نیاز به جلسات مختلف و طولانی برای حل مسائل اصناف مختلف کارگری وجود دارد، اظهار کرد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سطح کشور و استان‌ها وجود دارد، این شورا کمیته‌ها و کارگروه‌هایی دارد که مسائل را پیش از طرح در صحن شورا بررسی می‌کنند. بعد از آن مسائل در شورای دولت و بخش خصوصی با حضور اعضای هیئت دولت به فراخور دستور جلسات، به تصمیم و نتیجه نهایی متقن می‌رسد.

وی افزود: باید در طرح و حل مسائل هدف‌های بلند در نظر گرفته و هرچه بیشتر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم، اما در عین حال توجه داشته باشیم که از کشورهای اروپایی چهره‌های بزک شده و آرمان‌شهری نسازیم تا این تصور که چقدر با آنها فاصله داریم ایجاد شود.

مرتضوی با اشاره به اینکه اگر در تصمیمات مصلحت اصلی مردم در نظر گرفته شود، این سو و آن سوی میزِ مدیریت یا مطالبه برای ما تفاوت نخواهد شد، گفت: بخش عمده حل مسئله ایجاد تعلق خاطر در عامه ذینفعان است که نمی‌توان مردم را ندید، قانون آرمانی تدوین کرد و انتظار تأثیر داشت. تأکید می‌کنم که امور کارگران و مصلحت آنها باید اصلی‌ترین موضوع در این قوانین باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه باید در مطالبات حتی مطالبات جامعه کارگری باید جانب انصاف را رعایت کنیم، ابراز امیدواری کرد: مطالبات مهم و اساسی جامعه کارگری که بعضاً سال‌ها بی‌نتیجه مانده در شورای دولت و بخش خصوصی مطرح شده تا با بررسی نظرات جامعه کارگری و ذینفعان به نتیجه نهایی و مشخص برسد و منافع جامعه کارگری را تأمین کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار