رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با اعلام اینکه ۷۱۲ پست قضایی در استان بلاتصدی است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از یکصد قاضی وارد دادگستری استان می‌شوند، اما این تعداد کافی نیست و باید ادامه یابد.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 06 March 2023

حجت‌الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری در دیدار قضات و کارکنان دادگستری استان با رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: استان اصفهان از استان‌های محروم در برخورداری از امکانات به ویژه در زمینه نیروی انسانی و فضای اداری است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های بزرگ و دادگستری اصفهان یکی از دادگستری‌های بزرگ کشور است، گفت: از زمان حضور در استان اصفهان به این موضوع رسیدم که وضعیت امروز هم با گام دوم انقلاب، هم با شأن مردم اصفهان و هم دادگستری‌های دیگر فاصله دارد. این موضوع محصول چند عامل است. یکی از مهم‌ترین عوامل این است که تصمیم‌گیران کشور که در توزیع منابع و امکانات دخیل هستند، تصور می‌کنند اصفهان استان برخورداری است و این واقعیت تلخی است که ما را با رسوب مزمن و انباشت مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله دادگستری مواجه کرده است.

 رئیس‌کل دادگستری استان با بیان اینکه اصفهانی‌ها باید جهاد تبیین در کشور داشته باشند، تصریح کرد: هزار و ۴۷۳ پست قضایی در استان داریم، درحالی که تعداد پست‌های تصدی دار ۷۶۱ یعنی ۵۱ درصد از پست‌های مصوب برخوردار است و ۷۱۲ پست بلاتصدی است.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه کار بسیار بزرگی شده که در طول عمر انقلاب اسلامی کم‌سابقه بوده است، گفت: حرکتی شروع شد که تا پایان سال ۱۴۰۲ بیش از یکصد قاضی وارد دادگستری استان می‌شوند، اما این تعداد کافی نیست و باید ادامه یابد که اگر دو تا سه سال متوالی این کار ادامه پیدا کند، این دغدغه رفع می‌شود.

وی با اشاره به ۴ هزار و ۵۷۵ پست اداری در استان، گفت: در حال حاضر پست‌های تصدی‌دار دو هزار و ۱۰ پست یعنی ۴۴ درصد است. در این زمینه ۳۴۰ نفر سهمیه دوره جدید جذب نیروهای اداری بود که با عنایت رئیس قوه قضائیه ۷۷۰ نفر شد و یک گام تحول است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان با تأکید بر اینکه تحول و تعالی باید همه جانبه باشد، گفت: امیدواریم در همه حوزه‌های نیروی انسانی، فضای اداری، حبس زدایی و اطاله دادرسی شاهد تحول و تعالی باشیم.

وی همچنین بر توجه به تکریم ارباب رجوع در استان تأکید و اظهار کرد: جلسات زیادی در این زمینه برگزار شده و مدیران همه شهرستان‌ها ملزم به رسیدگی به امور مردم هستند.

حجت‌الاسلام جعفری گفت: کمبود چارت یکی از مشکلات است که با ۲۹۷ چارت قضایی گام تحولی برای ۱۰ سال آینده برداشته شد و گام بعدی کمبود قاضی است که امیدواریم بتوانیم تأمین کنیم. حتی اگر چارت داشته باشیم و قاضی جذب کنیم در فضای اداری با مشکل جدی روبرو هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار