دبیرکل انجمن مدیران مالی حرفه ای ایران گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور تعامل بخش خصوصی و دولتی است.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۶ 06 March 2023

به گفته فاطمه هادلوند در شرایط فعلی دولت در اقتصاد کشور مداخله دارد و اقتصاد دولتی بر جامعه حاکم است و این موضوع بدون شک آسیب هایی را به همراه دارد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه راه نجات اقتصاد کشور تعامل بخش خصوصی و دولتی است تصریح کرد: در اقتصادهای موفق جایگاه بخش خصوصی به صورت ویژه مشخص و معین است.

هادلوند در ادامه تعامل واقع گرایانه را ضرورتی دیگر دانست و توضیح داد: در شرایط تحریم به سر می بریم و لازم است تا دولت در مواجهه با بخش خصوصی تعاملی واقع گرایانه را اتخاذ کند و در جهت رفع محدودیت ها برای بازوی توانمند اقتصاد یعنی فعالان اقتصادی گام های اساسی برداشته شود. در صورتی که محدودیت های داخلی تا حدودی تسهیل شود می توان با نگاه امیدوارانه تری به آینده اقتصاد نگاه کرد.

وی ضوابط بانکی را ابرچالش پیش روی بازرگانان دانست و خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی در بهبود فضای کسب و کار جایگاه خاص و ویژه ای دارد.

هادلوند در ادامه به ضرورت توجه اساسی به اتاق بازرگانی نیز تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین رویکردهایی که اتاق بازرگانی در شرایط فعلی می تواند داشته باشد تعامل با سایر اتاق های بازرگانی سراسرکشور است که می تواند گام نخست برای باز شدن باب ارتباطی با اتاق های بازرگانی سراسر جهان باشد در این راستا زیرساخت های لازم وجود دارد.

وی جوان گرایی و تخصص گرایی را در شرایط فعلی جامعه برای اتاق بازرگانی ضروری برشمرد و عنوان کرد: در کنار استفاده از تجارب پیشکسوتان می توان با بهره گیری از توانایی نیروی جوان و متخصص میتوانیم اتاق بازرگانی پویایی را داشته باشیم.

این بانوی فعال اقتصادی که خود سابقه ۱۵ ساله فعالیت در اتاق بازرگانی را داراست در مورد حرکت های صورت گرفته در این نهاد اظهار کرد: کارگروه های تخصصی موجود در اتاق بازرگانی اصفهان می توانند اثرگذار در بدنه قانون گذاری باشند از سوی دیگر نگاه متفاوت به حضور بانوان در مراجع تخصصی رویکرد دیگری بود که شاهد آن هستیم.

شفافیت مالی در اتاق بازرگانی دیگر موضوعی بود که هادلوند نسبت به آن واکنش نشان داد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی اعضا اتاق بازرگانی شفافیت مالی است که در این راستا باید پاسخگو هرگونه هزینه کردی باشیم و گزارش مالی مستمر می تواند بهترین راه حل برای شفاف سازی باشد.

او نبود حضور یک عضو مالی و تعاملی را در اتاق بازرگانی مغفول این سال های فعالیت اتاق بازرگانی عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار