رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از همیشه مشارکت بخش خصوصی در راستای برون‌رفت از شرایط حاکم در حوزه اقتصاد موردتوجه همگان بوده و هست و امری لازم است.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ 07 March 2023

به گفته مسعود گلشیرازی کاندید شدن 60 عضو اتاق بازرگانی برای انتخابات هیات مدیره این نهاد نشان از مسئولیت‌پذیری آنهاست چرا که پذیرفتن سکانداری بخش خصوصی در دوران پرالتهاب بسیار جرئت می‌خواهد در زمانی که کسی توان پیش‌بینی از آنچه در آینده رخ می‌دهد را ندارد.

گلشیرازی اظهار کرد: احساس مسئولیت تک‌تک فعالان اقتصادی استارتی برای خروج از وضعیت اقتصادی سخت امروز است.

وی با بیان اینکه منفعل بودن سرانجامی ندارد تصریح کرد: درصورتی‌که احساس مسئولیت داشته باشیم و مشارکت در کار تیمی در دستور کار قرار دهیم قطعاً نتیجه مطلوب را به دست می‌آوریم.

گلشیرازی تأکید کرد: در شرایطی که تحریم‌های ناجوانمردانه مردم را آزار می‌دهد فعالان اقتصادی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و در اتاق آینده مشارکت می‌کنند تا گره‌ای را باز کنند و راه را برای زندگی مردم تسهیل کنند.

وی ادامه داد: در راستای مشارکت‌خواهی از جمیع اعضا در اتاق نهم شاهد ایجاد 75 سیستم و ساختاری بودیم که تا حدودی توانست اهداف تعیین شده را محقق کند.

گلشیرازی با اشاره به اینکه آنچه که امروز بخش خصوصی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند حفظ شرایط موجود و حفظ بقا است بیان داشت: حفظ شرایط موجود با هم بودن و مشارکت را می‌طلبد؛ اما سؤال اینجاست که آیا دنیا متوقف می‌شود تا ما شرایط حاضر را سپری کنیم؟ پس در نتیجه راهی جز حرکت به  سمت جلو نداریم.

در ادامه او در مورد روندی که اتاق بازرگانی در دور نهم در پیش گرفته بود توضیح داد و گفت: بهبود شاخص محیط کسب‌وکار روندی بود که در دور نهم اتاق انجام شد، همان برنامه‌ای که از طریق مذاکره با ارکان حاکمیت در تسهیل شاخص محیط کسب‌وکار اتفاق بیفتد و در کنار آن شبکه‌سازی بین اعضا و توجه به توسعه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و حوزه مسئولیت اجتماعی به‌عنوان یک اصل نباید فراموش شود.

گلشیرازی با تأکید به اینکه باید توجه داشته باشیم در عصر هوشمند حرکت لازم و ضروری است اذعان کرد: موضوعات مهم باید موردتوجه قرار گرفته شود قبل از اینکه آینده تجاری دچار چالش جدی شود و در این مسیر باتوجه‌به تورم موجود که منجر به افزایش قیمت تمام شده در بنگاه‌های اقتصادی شده و از سوی دیگر منجر به محدودیت منابع جهت مصرف‌کنندگان شده می‌طلبد واحدهای اقتصادی جهت برون‌رفت از این مسیر توسعه بازارهای خود را هدف قرار دهند تا مصرف‌کننده بتواند فشار اقتصادی را با مدیریت قیمت‌ها سپری کند و این رسالت دیگری است که به دوش فعالین اقتصادی است و اتاق دهم با ایجاد تیم‌ها این مسیر را طی کند.

وی گفت: اتاق نهم تلاش کرد سیستم را طراحی و استراتژی و هدف را مشخص کند و حالا نیازمند افرادی هستیم تا در این سیستم هدف را محقق کنند و ترکیب را متناسب با تحقق هدف تعیین کنند.

گلشیرازی گفت: نیروی موردنیاز هیات مدیره جدید اتاق بازرگانی کسانی هستند که آگاه به کار تیمی باشند و معطوف به هدف تلاش کنند دراین‌بین اصل جوان‌گرایی برای ایجاد امید در وضعیت اقتصادی بخش خصوصی ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار