مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موردی از عامل احتمالی سوزش گلو و آبریزش بینی در خوابگاه دانشجویان دختر این دانشگاه یافت نشد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷ 07 March 2023

پژمان عقدک درباره فیلم های منتشر شده مربوط به یکی از خوابگاه های دخترانه این دانشگاه افزود: دیشب حدود ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه تعدادی از دانشجویان دختر در یکی از طبقه های خوابگاه میلاد این دانشگاه اعلام کردند که علائمی مانند سوزش گلو، آبریزش بینی و اشک ریزش دارند.

وی با بیان اینکه مسوولان خوابگاه این موضوع را بررسی کردند و به مسوولان دانشگاه اطلاع دادند، اظهار داشت: این دانشجویان به محوطه بیرون خوابگاه هدایت شدند و طبقه ای که این دانشجویان در آن اسکان داشتند به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شیء یا عامل مشکوک، غبار یا بویی در این طبقه مشاهده یا احساس نشد، اضافه کرد: به دلیل اینکه تعدادی از دانشجویان اظهار کردند که علائمی مانند سوزش گلو دارند با اورژانس تماس گرفته شد و حدود ۴۰ تا ۵۰ دانشجو مورد بررسی قرار گرفتند که بیشتر آنها از نظر بهداشت و درمان مشکلی نداشتند، فقط ۲ نفر به بیمارستان الزهرا منتقل و ۲ ساعت بعد هم از بیمارستان ترخیص شدند.

عقدک با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ دانشجوی بستری در بیمارستان نداریم، خاطرنشان کرد: دانشجویان این موضوع را ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه اعلام کردند، ساعت ۲۴ همه موارد بررسی شد، ساعت یک بامداد خوابگاه مجاور برای دانشجویان خوابگاه میلاد باز شد تا اگر بخواهند در آنجا مستقر شوند و ساعت ۲ بامداد همه چیز در خوابگاه ها به روال عادی بازگشت.

وی درباره اینکه چقدر از این موارد می تواند به دلیل اضطراب و فشارهای روحی و روانی باشد، تصریح کرد: طبق آنچه که در گزارش دیروز معاون وزیر بهداشت اعلام شد در کل کشور در بین دانش آموزانی که احتمال مسمومیت برای آنها مطرح بود، ۹۰ درصد موارد ناشی از تاثیر روحی روانی بود و حدود ۱۰ درصد آنها واقعا این علائم را داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار