همزمان با سالروز میلاد امام زمان(عج) و منجی عالم بشریت، استان اصفهان غرق در نور و شادی و جشن و سرور شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸ 08 March 2023

کوچه ها و خیابان های شهرهای مختلف این استان از روزهای گذشته چراغانی شده، ایستگاه های صلواتی برپا شده است و مردم ولایت مدار این خطه به استقبال میلاد منجی عالم بشریت رفته اند.

مراسم جشن و شادی مردم این خطه از ایران اسلامی، امروز همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت مهدی(عج) اوج گرفته و ایستگاه های صلواتی در خیابان های اصلی شهرها با شربت و شیرینی از مردم رهگذر پذیرایی می کنند.
همچنین در مساجد، حسینه ها، امامزادگان و اماکن مذهبی هم شور و حال ویژه ای برپاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان‌ و میلاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: به همین مناسبت بیشتر هیات های مذهبی در این استان برنامه جشن و سرور دارند.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی با بیان اینکه باید از ظرفیت جشن‌های مذهبی برای ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه استفاده شود، ادامه داد: جشن بزرگ کیلومتری با همکاری مردم و هیات های مذهبی امروز همزمان با عید نیمه شعبان در اصفهان برپا می‌شود.
وی اضافه کرد: این جشن از ساعت ۱۶ تا ۱۸ امروز (چهارشنبه) از میدان احمدآباد تا گلستان شهدای اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه موکب‌های پذیرایی، مداحی و برنامه‌های ویژه کودکان از بخش‌های مهم این جشن است، خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم تا فضایی شاد را برای شهروندان و دوستداران اهل بیت (ع) در استان فراهم کنیم.

جانشین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز با تبریک ولادت حضرت مهدی ( عج) گفت: جشن و نورافشانی همزمان با نیمه شعبان در میادین اصلی اصفهان برپا می‌شود.

غلامرضا رضایی با اشاره به برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان برای عید بزرگ نیمه شعبان اظهار داشت: به همین مناسبت جشن «لبخند کوثر» در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اجتماع بزرگ مردم اصفهان در جشن لبخند کوثر در روز میلاد امام زمان (عج) برگزار خواهد شد، ادامه داد: این مراسم از میدان احمدآباد تا گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.

جانشین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: برپایی میز خدمت، ایستگاه‌های فرهنگی، مراسم آئینی، سرگرمی و بازی برای کودکان، مسابقات ورزشی و فرهنگی و پیاده روی خانوادگی در مسیر جشن لبخند کوثر پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز از برگزاری ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در ۳۹ بقعه شاخص و حدود ۱۰۰ بقعه دیگر استان خبر داد.
حجت الاسلام ولی الله روان همچنین با اشاره به برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در بقاع شاخص استان اصفهان گفت: برنامه‌های عید سالگرد ولادت حضرت ولی عصر (عج) در بقاع متبرک با عنوان «نسیم انتظار» نامگذاری و برنامه ریزی شده که هدف این برنامه‌ها ترویج اندیشه مهدوی، گسترش نام و یاد اهل بیت (ع) و ایجاد فضای معنوی در جامعه است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، برپایی مراسم استغاثه به منجی عالم بشریت (عج) در بقاع متبرک همراه با خواندن دعا و مناجات شعبانیه را از برنامه‌های شب نیمه شعبان اعلام کرد و اضافه کرد: مراسم احیای نیمه شعبان نیز در بقاع سطح یک استان اصفهان با حضور قاریان و مداحان برگزار شد.

به گفته حجت‌الاسلام روان برگزاری مراسم جشن، راه اندازی کاروان‌های شادی «نسیم انتظار» از حرم تا حرم و خیابان‌های اطراف بقاع متبرک و نورافشانی از دیگر برنامه‌های عید نیمه شعبان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار