شهردار اصفهان گفت: برنامه ریزی شده تا پایان ۱۴۰۲جریان زاینده‌رود را به صورت مداوم در شهر اصفهان داشته باشیم.‌
کد خبر: ۱۰۹۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 11 March 2023

علی قاسم‌زاده، امروز (شنبه، ۲۰ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت‌های سال۱۴٠۱  شهرداری اصفهان، اظهار کرد: امسال با تمام تلخی و شیرینی‌ها در حال اتمام است، سال سختی را پشت سر گذاشتیم. قطعاً هر فراز و نشیب در سازمانی که بودجه آن بسته شده است، تأثیراتی زیادی بر ادامه روند فعالیت‌ها خواهد داشت، اما تلاش کردیم با وجود تمام اتفاقات کاری کنیم که کار شهر ادامه پیدا کند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری، افزود: امسال مکانیزه شدن نظافت شهر در بزرگراه‌ها آغاز شد و سال آینده در سایر معابر شهری ادامه پیدا خواهد کرد. اما ما به دنبال آن هستیم که زباله‌ها را به مواد و انرژی تبدیل کنیم و در این راستا طرح «پیرولیز» در بحث آزمایشی نتیجه داد و وارد بحث تجاری‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا، شهردار اصفهان با اشاره به  اقدامات انجام شده در حوزه ساخت و ساز شهری، توضیح داد: در این حوزه با  غیرحضوری شدن صدور پروانه ساختمانی، احیای محورهای تاریخی و طرح‌های بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده را به صورت هوشمند آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل تمرکز بر خط ۲ قطار شهری است، گفت: خط ۲ قطار شهری پیشرفت خوبی داشته و روزانه ۲ هزار نیرو با شدت و قوت در حال انجام کار هستند و شورای شهر در بودجه ۱۴٠۲ شهرداری را موظف کرد خط ۲ را در نیمه دوم سال ۱۴٠۲ از دارک تا زینبیه به بهره‌برداری برساند.

قاسم‌زاده در خصوص وضعیت تأمین مالی خط دو قطار شهری اصفهان اعلام کرد: قرارداد اولیه مپنا اواخر سال گذشته به تصویب رسید که مبلغ آن حدود ۶٠٠ میلیون یورو بود و طی کردن تشریفات قانونی یک سال طول کشید و ماه قبل مصوبه را از دولت گرفته است.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: حلقه حفاظتی پروژه مهم دیگر است که همچنان فعال است و جزو پروژه‌هایی است که یک روز تعطیلی نداشته و در حال پیشرفت است، همچنین ادامه خط یک مترو را در سال آینده از شهرک قدس تا دانشگاه صنعتی خواهیم داشت.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی در خصوص برون‌سپاری اقدامات به مردم و تشکل‌ها پاسخ مثبتی گرفتیم، تصریح کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی توسط مردم ایفا شده است. در این راستا تصمیم داریم در حوزه فرهنگی تمرکزمان را بر تعمیق فرهنگ شهرنشینی و شهروندی قرار دهیم. البته مدتی در این حوزه وقفه‌ای ایجاد شد و تاکیدم این بود که فرهنگ دینی به مردم و فرهنگ شهرنشینی به شهرداری سپرده شود که در سال جاری اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد.

وی درباره اقدامات عمرانی انجام شده، اظهار کرد: بهره‌برداری آزمایشی از تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار برای نوروز ۱۴۰۲، زیرگذر اندیشه، تقاطع غیرهمسطح دکتر کاظمی آشتیانی، پل خروجی شهید کشوری، اتصال بزرگراه معلم به فرزانگان و ۵٠٠ پروژه خرد عمرانی از جمله اقدامات عمرانی است که در شهر انجام شده یا در حال اجرا است.

قاسم‌زاده با اعلام  اینکه ۷۳ درصد بودجه عمرانی و ۲۷ درصد هزینه‌ای است، افزود:  ۶۷ درصد از بودجه به تملک دارایی سرمایه‌ای و ۶ درصد به تملک دارایی‌های مالی اختصاص داده شده است. همچنین ۴۱ درصد از بودجه ۱۴٠۲ به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، ۱۹ درصد به حوزه خدمات شهری، ۱۳ درصد به حوزه مالی و اقتصادی، ۱۱ درصد به حوزه برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، ۱۰ درصد به حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۳ درصد به حوزه شهرسازی و ۲ درصد به مباحث عمرانی و پروژه‌های خُرد اختصاص خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه رؤیای من برای شهر، رؤیای تمام مردم یعنی اصفهان شهر زندگی است، گفت: اصفهان شخصیتی دارد که باید از آن صیانت کنیم و در این راستا توسعه‌ای هماهنگ با این شخصیت داشته باشیم که در حال حاضر نگاه‌مان توسعه شهر بر اساس شخصیت محوری شهر است. به همت استانداری و کمک دیگر دستگاه‌ها از جمله صنایع و شهرداری، پیش‌بینی شده که نیمه دوم سال آینده آب خلیج به اصفهان برسد و پروژه به شدت فعال است و یک مدیریت جهادی این مسیر ۷٠٠ کیلومتری را به ۸ پروژه کوچک تقسیم کرده که همه فعال است.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: نوید دیگر این است که سال ۱۴٠۲ یا اوایل ۱۴٠۳ آب را در زاینده‌رود داشته باشیم که این مورد نیز با اتکا به منابع داخلی رقم خواهد خورد و شاید مدیریت استانی نیز تصمیم بگیرد از منابع مردمی کمک بگیرد و در این راستا پس از سال‌ها همدلی خوبی میان مسئولان استانی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان تعیین شده که با سازمان‌های تابعه ۲۲ هزار میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ پنج هزار میلیارد تومان طرح‌های مشارکت تعریف شده است که در صدد هستیم سال به سال درآمد شهرداری را از محل درآمد ساختمانی کاهش دهیم.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه احیای بافت تاریخی در سال ۱۴۰۲ باقدرت بیشتری ادامه خواهد یافت، گفت: چهار باغ عباسی پیاده‌راه خواهند ماند و شورای اسلامی شهر و شهرداری در این باره اتفاق نظر دارند و پای این کار ایستاده‌اند و جای نگرانی نیست. جمع‌آوری صندلی‌های چهارباغ مصوبه شورای تأمین استان بود و به صورت موقت انجام شد. البته دولت‌خانه صفوی، چهار باغ، بخشی از خیابان استانداری و آمادگاه نیز پیاده راه خواهند شد و پیاده راه ماندن چهارباغ مصوبه شورای ترافیک کشور و استان است و هیچ شک و شبهه‌ای در این باره وجود ندارد.

قاسم زاده عنوان کرد: قرار است به زودی اسکوتر به عنوان یک وسیله حمل و نقل جدید شهری پاک در اصفهان رواج یابد و باید معابر دوچرخه سواری در شهر حفظ، بهینه سازی و توسعه یابد تا مردم با امنیت بیشتر با دوچرخه یا اسکوتر از این معابر تردد کنند .

او با تاکید بر اینکه استفاده از اسکوتر برای خانم ها منعی ندارد اظهار کرد: باید تسهیلات و امکاناتی برای مردم فراهم شود تا مردم با تهیه آن بتواند از این وسیله حمل و نقل پاک استفاده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار