کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: فعالیت سامانه بارشی نه‌چندان پُرقدرتی از اواخر وقت امروز یکشنبه با رشد ابر در استان آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ 12 March 2023

محمدرضا رفیعی افزود: فعالیت این سامانه از ساعت‌های اولیه فردا در مناطق غربی استان بصورت باران‌های رگباری شروع می شود.

به گفته وی، فعالیت این سامانه در ارتفاعات و مناطق مُستعد بصورت برف با احتمال رعد و برق و تگرگ خواهد بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: این سامانه بتدریج فراگیر می‌شود و بیشتر مناطق استان را دربرمی‌گیرد و احتمال بارش رگباری و پراکنده باران برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: اوج فعالیت این سامانه، فردا در مناطق غرب استان خواهد بود اما تا روز پنجشنبه بصورت ابرناکی، مه‌آلودگی و گاهی وزش باد لحظه‌ای در استان استقرار خواهد داشت.
رفیعی به شهروندان هشدار داد تا با توجه به وجود برف ناشی از بارش‌های گذشته در مناطق کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، ایجاد روان آب و بالا آمدن سطح آب رودخانه های فصلی در استان، تدابیر و تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر بگیرند.

وی گفت: شرایط جوی امروز(یکشنبه) استان بطور کامل پایدار است و آسمان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد مُلایم پیش بینی شده است.

رفیعی ادامه داد: دمای صبح امروز شهر اصفهان به ۱۱ درجه سانتیگراد رسید که نسبت به روز گذشته پنج درجه گرمتر شده است.

وی خور و بیابانک را با دمای ۲۶ و بویین و میاندشت را با دمای منفی پنج درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان اصفهان در شبانه‌روز گذشته اعلام کرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان افزود: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۱۸ درجه سانتیگراد و در خُنک‌ترین ساعات به سه درجه سانتیگراد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار