استاندار اصفهان گفت: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی اصفهان برای مبارزه با بی‌سوادی بسیج شوند و با برنامه‌ه‎ای مطلوب مجموعه استان را به سمت پشتیبانی از سوادآموزی هدایت کنند.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 12 March 2023

سید رضا مرتضوی روز یکشنبه در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان و جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: باید با برنامه‌ه‎ای مطلوب و قابل‌دفاع، نهادها و دستگاه‌های مختلف و مجموعه استان را به سمت پشتیبانی از سوادآموزی هدایت کرد، زیرا چنین برنامه‌ای می‌تواند ملاک عمل قرار گیرد.

وی شناسایی و حساس‌سازی جمعیت مخاطب برای ورود باانگیزه به حوزه سوادآموزی را نخستین بخش از این برنامه‌ ها دانست و افزود: بخش دیگر احصا ظرفیت‌های مجموعه‌های دولتی و مردمی و برنامه‌ریزی برای یک حرکت هم‌افزا و هدفمند است.

استاندار اصفهان محتوا را سومین بخش برنامه عنوان کرد و ادامه داد: برای برنامه‌ای که در راستای اهداف سوادآموزی تدوین می‌شود باید نگاه دقیقی به محتوا وجود داشته باشد و علاوه‌ برآن برای استان‌ها امکان دخل و تصرف و تغییر جهت‌های دوره‌ای متناسب با نیازهای بومی را فراهم کرد تا برنامه به بهترین شکل ممکن اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال برنامه نهضت سوادآموزی انتظارات از دستگاه‌های مختلف در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان عنوان می‌شود و می‌توانیم مأموریت هر نهاد را تعریف کرده و وارد مرحله اجرایی شویم.

سوادآموزی به‌عنوان یکی از مجازات‌های جایگزین حبس در نظر گرفته شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این جلسه مشارکت در امر سوادآموزی را در جرایمی که قابلیت اجرایی دارد پیشنهاد داد و گفت: سوادآموزی را می‌توان به‌عنوان یکی از مجازات‌های جایگزین حبس در نظر گرفت شود چراکه باید از هر فرصت و موقعیتی برای امر سوادآموزی استفاده کرد.

محمدرضا ابراهیمی افزود: حتی یک بی‌سواد در جامعه نباید حضور داشته باشد و تلاش باید بر این مبنا باشد که درصد باقی‌مانده نیز به سمت آموختن هدایت شوند و این مساله در جامعه برطرف شود.

وی اظهار داشت: بیشتر بی‌سوادان حاضر در استان مهاجرینی هستند که در موقعیت اجتماعی خاصی قرار دارند و باید برای آنان تدبیری اتخاذ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله قرائتی در عرصه سوادآموزی عنوان کرد: در آغاز فعالیت، نهضت سوادآموزی تعداد قابل‌توجهی از بی‌سوادان را جذب کرد اما به‌مرورزمان و باتوجه‌به افزایش با سوادان امروزه شناسایی باسوادان کمی دشوار شده و نیاز به همراهی دستگاه‌ها و نهادهای کشور دارد تا همانند روزهای آغازین این حرکت، در جهت باسوادی گان برداشته شود.

ابراهیمی با اشاره با نقش تأثیرگذار دهیاران در مناطق استان گفت: در مناطق روستایی دهیاران به‌واسطه ارتباط مستقیم خود با مردم در شناسایی بی‌سوادان نقش ویژه‌ای را می‌تواند ایفا کنند که در امر سوادآموزی بسیار اثربخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار