به زودی «پتروپالایش» اصفهان نیروگاه خورشیدی هزارمگاواتی راه اندازی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 13 March 2023

مدیرعامل پتروپالایش اصفهان گفت: به زودی نیروگاه خورشیدی با همکاری دو شرکت با ظرفیت تولید هزار مگاوات برق راه اندازی خواهد شد.
محسن قدیری در مجمع عمومی افزود: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت به سمت پتروپالایش شدن شرکت‌های پالایش نفت، ما نیز این موضوع را در دستور کار خود قرار داده ایم.
وی اضافه کرد: اتحادیه اروپا در حال تغییر دادن سبد سوختی خود است و تا سال ۲۰۳۵ این تغییر به ایران خواهد رسید که از این رو ما با تبدیل شدن به هلدینگ پتروپالایش اصفهان در راستای تغییر تولیدات خود گام برداشته ایم.
قدیری ادامه داد: قانونی در مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه پنج درصد تخفیف شرکت‌های پالایشی به شرطی تامین شود که ۴۰ درصد سود خالص خود را به طرح‌های در دست اجرا اختصاص دهند، تصویب شده که پارسال۱۰۰ درصد و امسال ۷۰ درصد از سود پالایشگاه اصفهان از همین محل تامین شد.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه طرح بزرگ پالایشگاه اصفهان در شهریور ماه امسال و دو سال زودتر از زمان تعیین شده بهره برداری شد، گفت: ۱.۵ هزار میلیارد تومان از هزینه‌هایی که قرار بود به پیمانکار پرداخت شود کاهش یافت.
محسن قدیری افزود: وضعیت پیشرفت طرح‌ها در سال جاری در مقایسه با پارسال بالای ۹۷ درصد بوده که این میزان پیشرفت، مورد تایید شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مشاور وزارت نفت و رئیس گروه اقتصادی رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه هدفگذاری ما این است که در سال ۱۴۰۵ خام فروشی نداشته باشیم، گفت: ما در چشم انداز خود در این سال نزدیک به ۶۰۰ هزار تن پروپیلن تولید خواهیم کرد.
قدیری بیان کرد: سود خالص هلدینگ پتروپالایش اصفهان در ۶ ماه اول سال، رشد ۳۵۷ درصدی داشته که رتبه اول سوددهی را در بین شرکت‌های پالایشی به دست آورده است.
احمدرضا عظیمی، سخنگوی هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در این مجمع با بیان اینکه این هلدینگ در حال حاضر تامین کننده ۲۵ درصد از انواع فرآورده‌های نفتی کشور است، گفت: تولیدات پالایشگاه اصفهان در ۱۷ استان بزرگ کشور توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار