رییس دستگاه قضایی استان گفت: واحد‌های تولیدی و صنایع آلاینده استان موظف به رعایت مسائل زیست محیطی شدند و دستگاه قضا تا حصول نتیجه، پیگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ 13 March 2023

در آخرین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال سال ۱۴۰۱ دادگستری استان، حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری با تاکید بر اینکه صنایع و مجموعه‌های مهم تولیدی استان باید مسائل زیست محیطی را رعایت کنند گفت: دستگاه قضایی تا حصول نتیجه این موارد را پیگیری می‌کند.
وی با اشاره به مصوبات جلسات قبلی این شورا گفت: واحد‌های تولیدی و صنایع آلاینده موظف شدند با نصب فیلتر مناسب از آلایندگی شان بکاهند و این امر مستلزم صرف هزینه زیادی است که بخشی از این هزینه‌ها برعهده تولیدکننده و بخشی دیگر با تسهیلات دولتی تامین خواهد شد.
رییس کل دادگستری استان در این نشست به تغییر کاربری‌های غیرقانونی زمین‌های زراعی هم اشاره کرد و گفت: مقرر شد جهاد کشاورزی به سرعت با پشتیبانی نیرو‌های فراجا و دستگاه قضایی، تغییرکاربری و ساخت و ساز‌های غیرقانونی موضوع تبصره یک و دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی را تخریب کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری با هشدار به افراد سودجویی که قصد انجام کار‌های غیرقانونی در تعطیلات نوروز را دارند گفت: برخی از این افراد با تغییر کاربری و تصرف انفال و اراضی ملی یا موقوفات بر این تصور هستند که در تعطیلات نوروز نظارت‌ها کاهش خواهد یافت، ولی تمام سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، اوقاف و امور خیریه، شهرداری و همه نهاد‌هایی که مسئول حفظ انفال هستند در این ایام کشیک‌های خود را مستقر کرده و با قوت نظارت‌ها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار