اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وزش شدید باد در شمال شرق و شرق تا پایان هفته خبر داده و هشدار زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 14 March 2023

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید موقتی از فردا چهارشنبه تا پایان هفته در مناطق شمال شرق و شرق استان وجود دارد.

لیلا امینی افزود: احتمال خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان کهنسال، کاهش دید و کیفیت هوا و اختلال در محور‌های مواصلاتی شرقی استان به واسطه گرد و خاک موقتی وجود دارد.

وی به شهروندان به ویژه اشخاص آسیب‌پذیر، توصیه کرد از حضور در فضای باز، توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند و از استحکام سازه‌های موقت پوشش گلخانه‌ها مطمئن شوند.

سرپرست پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین به کاهش ۵ درجه ایی دما در روز جمعه اشاره کرد و گفت: باغداران به علت کاهش محسوس دما کنترل بیشتری در مورد درختان داشته باشند.

امینی افزود: نقشه‌های هواشناس بیانگر جوی پایدار بر روی استان است و آسمان بیشتر مناطق صاف تا قسمتی ابری همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

بیشترین بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته در اسلام موگویی با ۷ میلی متر، علویجه با ۶ میلی متر و پادنا علیا با ۵ میلی متر ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار