سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آمار بیماری کووید-۱۹ در یک ماه اخیر در این استان بیش از چهار برابر شده و میزان بستری بیماران و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا روند افزایشی داشته است.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 18 March 2023

پژمان عقدک افزود: حدود ۵۰ بیمار دارای علائم کرونا یک ماه پیش در بیمارستان های استان بستری بودند اما در زمان حاضر به حدود ۲۴۰ نفر رسیده و بیش از چهار برابر شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۴ تا ۲۶ اسفند جاری ۱۱ نفر در استان اصفهان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند (بطور متوسط هر روز یک نفر)، اظهار داشت: این در حالی است که در چند ماه اخیر مرگ و میر ناشی از کرونا در اصفهان به کمترین حد رسیده بود و حتی در برخی از ماه ها بطور کامل صفر بود اما در یک ماه اخیر روند افزایشی داشته است.

به گفته وی، بیشتر افراد فوت شده بر اثر کرونا، سالمند بودند و درصد کمی از آنها نیز بیماری زمینه ای داشتند.

عقدک با اشاره به اینکه نتایج مثبت آزمایش های کرونا نیز به حدود ۴۰ درصد رسیده است، اضافه کرد: این آمار در یک ماه گذشته کمتر از ۱۰ درصد بود.

عقدک با اشاره به افزایش تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه، خاطرنشان کرد: تعداد این بیماران نیز در یک ماه اخیر کمتر از ۱۰ نفر بود اما در این روزها به ۲۰ تا ۳۰ نفر رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان از نظر رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ نیز وضعیت مطلوبی ندارد، اضافه کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی، شهرستان‌های چادگان و سمیرم در وضعیت قرمز (بسیار پرخطر) و بویین میاندشت، خور و بیابانک، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر، نطنز و نایین در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر همین شرایط ادامه داشته باشد احتمال اینکه شهرستان های آبی (عادی) و زرد (به نسبت پرخطر) استان در هفته های آینده کاهش یابد و به وضعیت پرخطر برسند، زیاد است.

وی گفت: اگر افرادی دارای علائم سرماخوردگی هستند و می خواهند از اینکه به کرونا مبتلا شده اند، مطمئن شوند باید آزمایش کرونا دهند اما در هر صورت لازم است این افراد توصیه های پزشکی را رعایت کنند و تا زمان بهبودی کامل از منزل خارج نشوند.

عقدک از جمله دلایل افزایش آمار کرونا در چند هفته اخیر را افزایش ترددها در روزهای پایانی سال و رعایت نکردن شیوه‌نامه های بهداشتی دانست و افزود: همچنین بیش از ۶ ماه از تزریق واکسن کرونا در بسیاری از افراد جامعه گذشته است و دیگر بدن آنها ایمنی کافی را در برابر این ویروس ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار