رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دور شدن صنایع آلاینده راهکار حل معضل آلودگی هوای این کلانشهر است و امیدواریم مسوولان ملی و استانی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ در این زمینه تدابیر لازم را اتخاذ کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 19 March 2023

محمد نورصالحی در هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارداشت: اگرچه روزهای اخیر هوای پاک اصفهان را در برگرفت اما نباید آلودگی شدید ماه‌های قبل را به ورطه فراموشی بسپاریم.

وی با بیان اینکه آلایندگی صنایع تهدیدی برای اصفهان است، تصریح کرد: واحدهای تولیدی آلاینده را باید از شعاع پنجاه کیلومتری حریم شهر خارج و به‌جای آنها شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی کرد.

رییس شورای شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جاری‌سازی دائم زاینده رود بعنوان اولویت مطالبات این استان خاطرنشان کرد: شماری از پروژه‌های انتقال آب آغاز شده است و تکمیل آن به تحقق این موضوع منجر می‌شود.

نورصالحی به بارندگی ‌موثر مدت اخیر اشاره و اضافه کرد: امیدواریم با تداوم بارش‌ها شاهد جاری سازی رودخانه در مدت زمان زیادی باشیم.

وی درباره اهمیت توسعه حمل و نقل عمومی گفت: در این بخش فعالیت‌های بهتری صورت گرفته است بطوریکه ناوگان حمل و نقل عمومی امسال در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش دو برابری یافت.
رییس شورای شهر اصفهان افزود: در تلاشیم که بخشی از قطعه شمالی خط ۲ مترو در سال ۱۴۰۳ تکمیل شود، بنابراین تمام ایستگاه‌های این مسیر در سال ۱۴۰۲ باید ایجاد شوند.

عضو هیات ربیسه و سخنگوی شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: تمام ضوابط و قوانین دستگاه‌های نظارتی باید در شهرداری رعایت شود تا فعالیت‌ها با کیفیت و تبعات کمتر به سرانجام برسد.

علی صالحی همچنین از کمک ۲ میلیارد تومانی شورای شهر به سرویس مدارس کودکان استثنایی خبر داد و گفت: این مبلغ برای حمایت از معلولان و یا کودکان دارای شرایط خاص است.

وی تصریح کرد: امرو چهار لایحه مصوب با موضوع نام گذاری معابر شهر داشتیم و پس از طی مراحل قانونی تابلوهای نصب خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر ادامه داد: نهادهای نظارتی درباره پرونده مفتوح شهردار سابق و استخدام‌های غیرقانونی در شهرداری با ما نامه‌نگاری می‌کنند تا وضعیت جاری تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل و هوشمندسازی شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به آماده سازی شهر برای میزبانی از گردشگران در نوروز گفت: از میهمانان نوروزی درخواست داریم که موازین اسلامی را رعایت کنند.

محمدرضا فلاح خاطرنشان کرد: شماری از کارکنان شهرداری در دوره پیشین بدون ضابطه و قانون استخدام شدند ولی در روزهای اخیر اخراج شده اند، وقتی کسی بدون ضابطه استخدام می شود و در آستانه نوروز کار خود را از دست می دهد سبب از دست رفتن اعتمادش به نظام خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: معضلات و مشکلات اصفهان باید در قوای سه گانه مورد بررسی قرار گیرد زیرا بسیاری از دولتمردان، این دیار را در حاشیه قرار داده اند.

احمد شریعتی افزود: مباحثی مانند آب، کشاورزی و پروژه‌هایی همچون قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و طرح‌های مرتبط با آن به سرانجام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار