اداره کل هواشناسی استان اصفهان در باره فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه تا سه شنبه هفته جاری در استان "هشدار زرد" صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱ 25 March 2023

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و رگبارباران گاهی با رعد و برق، ارتفاعات(بارش برف)، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی از روز یکشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه هفته جاری در بیشتر مناطق استان و با شدت بیشتری در نیمه غربی و جنوبی استان خبر داد.

بر اساس این گزارش، احتمال لغزندگی سطح جاده ها، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه آلودگی و کاهش دید، اختلال در راه‌های روستایی بواسطه رگباربرف وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است احتیاط لازم را در سفرهای برون شهری بعمل آورند و در صورت سفر با خودرو، تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند و احتیاط لازم را در گذر از حاشیه رودخانه‌ها و فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، داشته باشند و بطور مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها اجتناب کنند همچنین دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی لازم را برای پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و در نواحی سردسیر برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه آمادگی لازم را داشته باشند و محدودیت ها در فعالیت‌های کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار