شهردار بهارستان گفت: شهر بهارستان نیازمند پویایی است تا سرمایه گذار تمایل به سرمایه گذاری در این منطقه داشته باشد.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵ 30 March 2023

محمد شبانی با بیان اینکه در مدتی که سمت شهردار بهارستان را دارا هستم تلاش کرده‌ایم با توجه به نبود شورای شهر اتفاقات مطلوبی را برای شهروندان رقم بزنم گفت: اشکالات عمده ای در سطح شهر بهارستان وجود دارد که یکی از این ایرادات منتظر ماندن مسافران در ایستگاه‌ها به مدت یک ساعت و ۱۲ دقیقه بود که در حال حاضر این مدت زمان به ۱۰ دقیقه کاهش پیدا کرده است و هدفگذاری برای کاهش مدت زمان انتظار شهروندان تا کمتر از 5 دقیقه در دستور کار قرار داده شده است.

شبانی تصریح کرد: ۳۰ عدد اتوبوس خریداری شده و حدود ۷۵ درصد هزینه آن با رایزنی های صورت گرفته توسط دولت پرداخت شده است.

وی از دیگر اقدامات انجام شده در شهر بهارستان به تعریض خیابان الفت اشاره کرد و اظهار داشت: این خیابان ترافیک به شدت سنگینی داشت که به همت مجموعه شهرداری طرح تعریض خیابان در مدت حدود ۵۰ روز در دو لاین انجام شد.

اما جمع اوری زباله ها و چالش زباله گردها دیگر موضوعی بود که شهردار بهارستان نسبت به آن واکنش نشان داد و تاکید کرد: سطل‌های مکانیزه زباله تا پایان فروردین‌ماه سال جاری به دست ما می‌رسد تا در سطح شهر نصب شود، سیستم سطل های دفنی نیز به صورت پایلوت برای دو بخش از شهر در نظر گرفته شده است.

شبانی در خصوص اجرای ۳ طرح مشاوره‌ای در سطح شهر بهارستان، عنوان کرد: قسمت غرب جاده خلیج‌فارس محدوده‌ای به وسعت ۱۱۷ هکتار دارد، قطعا باید شهرداری آن را تملک کند و تلاش هستیم طبق قانون تعیین تکلیف اراضی تکلیف این محدوده را مشخص کنیم. سازمان خدمات طراحی در حال ارائه طرحی است تا این محدوده که اکنون در اختیار مردم و بخش خصوصی است برای شهرداری و ساکنان تعیین تکلیف شود.

وی خاطرنشان کرد: آزادسازی‌های در دو طرف بلوار خلیج فارس مبالغ سنگینی نیاز دارد، امید است با مشارکت ساکنان و واگذاری باقی مانده زمین‌ها برای ایجاد مجموعه‌های تجاری و اداری بتوان این طرح را اجرایی کرد.

شهردار بهارستان با انتقاد از اینکه سیستم شهرسازی در بهارستان به دلیل بروکراسی اداری کند بوده است توضیح داد: اواخر اسفندماه سال گذشته مجوز تعویض سیستم و نرم‌افزار شهرسازی را اخذ کردیم و تلاش میکنیم بهار امسال این طرح اجرایی شود.

در ادامه شبانی به بودجه شهرداری بهارستان نیز اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری ۱۸۲ میلیارد تومان بود که در حوزه اصلاح آن به ۳۲۱ میلیارد تومان رسید، این در حالی است که بودجه سال ۱۴۰۱بهارستان در ابتدا ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی بود، اما پس از اصلاحی ۴۵ درصد جاری و ۵۵ درصد عمرانی در نظر گرفته شد که امیدواریم در سال 1402 اتفاقات بهتری رقم بخورد.

شبانی با اشاره به گلایه شهروندان از وضعیت فاز دوم و سوم بهارستان، تاکید کرد: برای پذیرش فاز دوم و سوم شهر به منظور انجام اقدامات شهری و بهبود وضعیت معابر شهر آمادگی داریم و در تلاشیم به نقطه نظرات مشترکی با شرکت عمران شهر بهارستان برسیم.

شهردار بهارستان اصفهان در ادامه از جشنواره شهر فرهنگ در بهارستان که در تقویم ملی هم قرار گرفته با عنوان اتفاق خوب یاد کرد که می تواند برندی برای استان اصفهان باشد و افزود:  جشنواره شهر فرهنگ تلاش می کند تا در حوزه حقوق شهروندی ساخته ها و اتفاقاتی که در شهرهای دیگر رخ داده جمع آوری و به مردم ارائه کند و امسال 700 اثر در این جشنواره دریافت و داوری شد و با حضور معاون وزیر ارشاد اوایل اسفند خاتمه یافت.

وی با اعلام اینکه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات شهرداری کم است، توضیح داد: با استفاده از کمک دولتی تعدادی از تجهیزات مورد نیاز از جمله کشنده بتن به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، لودر به مبلغ ۳ میلیارد تومان و ۳ تراکتور به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان خریداری کرده‌ایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار